Rijstebrij | Boter, Kaas noch Eieren

Rijstebrij. Gatver! Toch?

Nee joh! Superlekker en ook nog eens heel erg makkelijk te maken. Gewoon met een restje rijst. Ja, geef maar toe. Ook jij kan geen rijst doseren. Dit recept is top als ontbijt of toetje. Plus: begrijpt je oma ook weer eens een keer wat je eet. 

Ingrediënten:

  • Restje rijst (bijvoorbeeld van de Chili-sin-carne)
  • Havermelk
  • 2 handjes rozijnen
  • Snufje kaneel
  • 2 druppels vanille extract of zakje vanillesuiker
  • 1 eetlepel suiker 
  • Plantaardige siroop: dadel, agave, appel of druif. 

Benodigdheden: 

  • 1 steelpan met deksel

Doe de rijst in een pan. Voeg havermelk toe totdat de rijst helemaal onderstaat. Dan kan de rest van de ingrediënten erbij. Laat dit 15 min pruttelen op zacht vuur. Laat de deksel half op de pan. Roer af en toe. That's it! Eet smakelijk. 

TIP!
De rozijnen kan je eventueel vervangen door ander gedroogd fruit. Of probeer eens vers fruit. Supergezond en ook nog eens een stuk Insta-waardiger. Wil je de brij wat steviger maken? Doe er dan wat meer suiker bij.


Wil nu je nu ook een lekker vegan ontbijtje proberen? Klik hier voor pannenkoeken!
Vegan scrambled eggs maken? Dat kan! Bekijk hier het recept.
Een heerlijke kaassaus maken, zonder kaas? Klik hier.
Makkelijk, goedkoop en lekker: mueslirepen. Klik hier voor het recept.
Wil je Chili met pit, maar zonder vlees? Klik hier.
Meer vegan inspi? Kijk de 3Doc: Boter, Kaas noch Eieren hier terug!