Schermafbeelding 2017 12 28 om 11.41.12 carousel medium 1514458152

Juicy Justus Woordenboek

Het woordenboek van Juicy Justes. Een woordenboek met allerlei belangrijke dingen die de recepten van Morning After Meal (kunnen) bevatten.

Zo kom je niet alleen van je drugskater af, maar heb je ook uitleg over waarom dingen je ervan af helpen. Wat bepaalde stofjes met je lichaam doen en waarom je lichaam deze nodig heeft. In dit woordenboek staan ook Juicy’s favoriete woorden.

  • Antioxidanten – Je denkt, anti- wat? Maar een antioxidant zorgt ervoor dat je lichaam niet aangevallen wordt door schadelijke stoffen. Dus eigenlijk, helpt dit stofje voorkomen dat je op lange termijn ziektes kunt krijgen. Belangrijk dus! Keep dit in mind als je drugs gebruikt, want dan duw je dus schadelijke stoffen in je lichaam. Dus worden veel van je antioxidanten opgemaakt! 
  • Dopamine – Dit stofje is betrokken bij verschillende functies in het lichaam. Zo zorgt het ervoor dat je genot kunt ervaren en dat je blij kunt zijn. Daarnaast kan dopamine hormonen aanmaken zoals adrenaline. En je weet, als jij op een fissa flink in die flow wil komen heb je dat nodig! 
  • Doe Panoe – Juicy heeft zijn eigen gebruiken, zo bedoelt hij hiermee: de pan. 
  • Fawaka – Dit is Surinaams voor: Hoe gaat het? Chill toch. 
  • Fenylalanine - Dit is zo’n stofje wat nodig is om weer een ander stofje te kunnen hebben. Zo is fenylalanine het stofje wat dopamine (hierboven) kan maken! Dus wederom, belangrijk! 
  • Fissa – Wij Nederlanders gebruiken dit woord als we feestjes vieren. Gezellig!
  • Greesy - Wanneer je naar een hele vettige burger of een druipende kebabrol kijkt kun je zeggen; god damn wat greesy! Maar ook wanneer iemand vies is en eruitziet of hij/zij nooit deo gebruikt… damn wat greesy. 
  • Juicyness – Hét woord wat je gebruikt wanneer dingen echt amazing mega sweet zijn. Sweet van zoetigheid of sweet van lekker. Volg je het nog? 
  • Serotonine – Deze moet je onthouden, serotonine heeft invloed op het geheugen, op je stemming, je zelfvertrouwen, je slaap, je eetlust en… je seksuele activiteit. Hou je serotonine level op peil dus! 
  • Proteïne – Het chiquere woord voor eiwitten. Het ingrediënt wat bekend staat als wondermiddel wanneer het aankomt op het herstellen van spieren. Spieren die jij tijdens een avond losgaan hard hebt laten werken. 
  • Lit – Alles en iedereen wat facking amazing is. Op elke manier mogelijk. 
  • Ontgiften – Wanneer jij van alles en nog wat in je lichaam gooit, moet het er ook weer uit. En slimme medische mensen noemen dit: ontgiften. Het reinigen van je lichaam dus. 
  • Mineralen – Stoffen die onder de noemer mineralen vallen zijn: calcium, chloor, fosfor, kalium, natrium en magnesium. Mineralen zijn net als vitamines onmisbaar voor een goede gezondheid. Maarrr mineralen hebben we meestal genoeg, dus hoef je niet speciaal extra te nemen. 
  • Vetten – Je hebt verzadigde en onverzadigde vetten. Je hebt ze allebei nodig, maar de verzadigde vetten (cholesterol) zo min mogelijk. Deze zorgen er namelijk voor dat je bloeddruk stijgt. Wil je niet. 
  • Vitamine B3 (Niacine) – Een vitamine die belangrijk is voor je energievoorziening. 
  • Vitamine B6 – Een stofje wat het aanmaken en werken van bepaalde hormonen regelt. Het is nodig voor een goed werkend immuunsysteem en zenuwstelsel. 
  • Vitamine C – Deze ken je toch? Het stofje wat je nodig hebt om niet ziek te worden. Het stofje wat ervoor zorgt dat je een goede weerstand hebt!


Alles van Morning After Meal zie je HIER, papi!