5b2b660867e8c widescreen 1531987975

Laatste seizoen The Bridge vanaf zaterdag exclusief op NPO2

• The Bridge

Het is zover: the final chapter. Vanaf zaterdag 21 juli zie je op NPO2 iedere week een dubbele aflevering van het aller-, aller-, allerlaatste seizoen van The Bridge. Hoe leuk, en verschrikkelijk, is dat?!

Nog acht bitterzoete afleveringen en dan is het gedaan met The Bridge.

"Afscheid nemen bestaat niet", zei een groot filosoof ooit. Leuk verhaal, maar we staan toch echt op het punt om definitief vaarwel te zeggen tegen één van de grootste iconen uit de moderne seriegeschiedenis. Nog acht afleveringen en dan draait Saga ons voor eeuwig de rug toe. Nog acht bitterzoete afleveringen en dan is het gedaan met The Bridge. IK KEN WEL JANKÛH, MENSÛH! Vanaf zaterdag 21 juli zie je bij de KRO-NCRV op NPO2 iedere week een dubbele aflevering van Saga's onafwendbare afscheidstour. Het wordt weer intens, het wordt weer spannend en op het eind blijf je geheid met een vreemdsoortig gevoel van liefdesverdriet op de bank achter, maar we slaan ons hier samen wel doorheen! We kunnen dit! Toch? Ga er dus maar goed voor zitten en geniet nog één keer van de sociaal-gehandicapte detective die we met z'n allen in ons hart hebben gesloten. Die The Bridge-praatgroep richten we later wel op.

Er zijn Turkse topclubs die nog langer met hun trainers doen, dan Saga met daar directe collega's.

Waar waren we ook alweer gebleven?
    Nadat haar eerste collega, Martin, gevangen is gezet en haar tweede collega, Hanne, is opgeblazen door de booby trap van een doorgedraaide Afhanistan-veteraan, is Saga met Henrik Sabroe alweer toe aan haar derde Deense partner in crime. Er zijn Turkse topclubs die nog langer met hun trainers doen, dan Saga met daar directe collega's. Samen met Henrik gaat ze opzoek naar een seriemoordenaar die zijn slachtoffers tentoonstelt als bekende kunstwerken. Creatief. Daar moet je respect voor hebben. Het is lastig om haar gedachten bij het onderzoek te houden, want Saga's baas wordt ontvoerd, ze wordt beschuldigd van de moord op haar bloedeigen moeder en ondertussen wil Henrik steeds in haar broekje. De viespeuk. Wanneer Henrik's vermiste vrouw naar zes jaar dood wordt aangetroffen, zakt hij door zijn hoeven. Ook zijn twee dochters zijn nog steeds vermist en om aan die akelige realiteit te ontsnappen, slikt Henrik er in no time een hele apotheek doorheen. Met Saga gaat het inmiddels niet veel beter. Ze moet voorkomen voor de moord op haar moeder en dat maakt haar zo wanhopig dat ze op het punt staat om zichzelf voor een voorbij razende trein te werpen. Hè, gezellig. Henrik weet nog net op tijd de juiste snaar te raken en samen besluiten ze om zich volledig te storten op de zaak van Henrik's vermiste dochters. Stukje afleiding naar de mensen toe, zeg maar. Nou, daar waren we dus. Laat de vierde akte maar beginnen!

Het vierde en laatste seizoen van The Bridge begint zaterdag 21 juli bij de KRO-NCRC op NPO2. Iedere week serveren wij daar om 20:00 uur een dubbele aflevering. Gaat je dat niet snel genoeg, dan kun je voor het gehele seizoen nu al terecht op NPO Start Plus. Happy binging!

Bulletproof tile e5387d0cjpg widescreen 1534233346

Bulletproof: vanaf nu te zien op NPO Start

• Bulletproof