Vechtershart S01E06

• Vechtershart

Zondag 9 april begint 'n nieuw seizoen Vechtershart! Om alvast in te komen kijk ik hier elke dag 'n aflevering van S01 terug. Jij ook?

We zijn zes afleveringen onderweg en ik moet zeggen dat ik er aardig in zit. Nee, het is geen Narcos of American Crime Story - hadden we hier in Nederland maar zulke budgetten - maar Vechtershart is best vermakelijk. De achilleshiel van Nederlandse series blijft wat mij betreft het acteerwerk. Zeker bij grotere producties lijkt het lastig om een cast bij elkaar te krijgen waar iedereen beschikt over een acceptabele ondergrens. De onderlinge kwaliteitsverschillen zijn soms zo groot dat je al met je ogen begint te rollen zodra bepaalde karakters in beeld komen.

Gelukkig zijn er ook altijd die aangename verrassingen en in Vechtershart is dat voor mij Johan Leysen A.K.A. John Roest. De man met de heerlijk doorleefde kop en licht Vlaamse tongval die eerder al kortstondig zijn absurd lage vibrato mocht laten horen in topseries als The Missing en Engrenages. Zoals dat altijd gaat met mijn lievelingskarakters - I still miss you McDreamy! - worden ze harteloos door de schrijvers uit mijn leven gerukt, maar het waren zes mooie afleveringen. R.I.P.

Aflevering 6
    Het lichaam van John is nog niet koud of Nick en David trekken de hele sportschool overhoop op zoek naar al dat zwarte geld dat hij door de jaren heen van Nick's prijzengeld heeft afgeroomd. Je hebt als familie wellicht recht hebt op een erfenis, maar je kunt natuurlijk ook overdrijven. Vind ik dan. Tijdens het ondersteboven keren van de dojo struikelen ze ook over Jerry's pillenvoorraad. Busted!

Nieuwe afleveringen Vechtershart zijn vanaf zondag 9 april iedere week te zien bij BNN op NPO3 en seizoen 1 kijk je tot die tijd terug via npo.nl. Mooie dingen!

On Becoming A God In Central Florida: kleurloze zwarte komedie

• On Becoming A God In Central Florida