Vechtershart S01E03

• Vechtershart

Zondag 9 april begint 'n nieuw seizoen Vechtershart! Om alvast in te komen kijk ik hier elke dag 'n aflevering van S01 terug. Jij ook?

Over Nederlanders wordt vaak gezegd dat we zo goed zijn in dingen maken. Windmolens, bruggen, dijken, geef ons een probleem en een gereedschapskist en we fixen het. Zo rollen wij. Naast creëren zijn we echter ook heel erg goed in dingen slopen. Met name in het slopen van kaken, oogkassen en ribbenkasten. Remy Bonjasky, Ernesto Hoost, Badr en Rico, ze hebben voor menig plastisch chirurg een leuk buitenhuisje bij elkaar getimmerd. Vechten zit ons blijkbaar in de genen en daarom is het ook niet gek dat BNN daar wel een mooie serie in zag. Gisteren besprak ik hier aflevering één en twee en nu is het tijd voor ronde drie van Vechtershart...

Aflevering 3
    Terwijl zijn broertje onder werktijd een halve apotheek wegslikt en snuift, lijkt Nick langzaam wat meer grip op z'n leven te krijgen. Selma, z'n ex, praat weer op een acceptabel volume met hem en hij verdient, samen met haar, inmiddels wat bij als beveiliger bij een club. Kijk 'm even op de verantwoordelijke tour gaan! Ook Nick's vader begint langzaam in te zien dat hij z'n zoon niet tot in lengte van dagen kan blijven negeren. Nu ik dit zo schrijf hadden er best wat meer tranentrekkende violen onder deze aflevering gekund. De liefde van een vader voor zijn kinderen, is er iets mooiers?

LeBron-James-Smallest-Violin-Gif

Voor de liefhebbers
    Een groot vechter die, na wat jaren in de gevangenis, zijn titel weer terug wil, familieperikelen in een sportschool en de illegale randzaken die onlosmakelijk met de vechtsport verbonden lijken te zijn... Ik ben nu drie afleveringen Vechtershart onderweg en er zijn steeds meer overeenkomsten met een andere serie waar hoofdrolspelers soms gestrekt naar 't canvas gaan, Kingdom. Begrijp me niet verkeerd, beide series vertellen een ander verhaal, maar liefhebbers van Vechtershart gaan deze Amerikaanse versie ook zeker lusten. Denk ik. Heb jij aan het indrukwekkende bovenlijf van Waldemar alleen dus niet genoeg, er is een manier om je honger te stillen. Check de trailer maar even, kijken of je er warm van wordt.

Nieuwe afleveringen Vechtershart zijn vanaf zondag 9 april iedere week te zien bij BNN op NPO3 en seizoen 1 kijk je tot die tijd terug via npo.nl. Mooie dingen!

• 8/10

• 7½/10