Alles is liefde widescreen 1550048714

5 fijne valentijnsfilms op NPO Start

In de mood voor een liefdesfilm op Valentijnsdag? Op NPO Start en Plus vind je 5 heerlijke titels om samen met je kat, je bff’s, je date of gewoon lekker by yourself bij weg te zwijmelen.

Geen zin om op Valentijnsdag de deur uit te gaan, maar wel trek in een romantische film? Goed nieuws: op NPO Start en NPO Start Plus staan heerlijke feelgoods met een hoge dosis liefde, verliefdheid en relatieperikelen. Wij zetten hier vijf suggesties voor je op een rijtje.

alles is liefde

1. Alles is liefde

Deze romcom wordt niet voor niets de Nederlandse Love Actually genoemd: een blik aan sterren, verschillende verhaallijnen die min of meer met elkaar verweven zijn, uiteenlopende liefdesperikelen en een hoge dosis feelgood. Alleen heeft de Kerstman ditmaal plaats moeten maken voor de Sint. Ben je een van de weinigen die deze vermakelijke mozaïekfilm nog niet gezien heeft? Zeker doen! Het aanstekelijke scenario en de leuke personages van Kim van Kooten zullen je laten lachen én ontroeren. En heb je hem wel al gezien, ach … net als Love Actually kan deze film prima op repeat.
    TRAILER

last chance harvey

2. Last Chance Harvey

Schrijver en regisseur Joel Hopkins was zo onder de indruk van Emma Thompson en Dustin Hoffman, dat hij het scenario van Last Chance Harvey speciaal voor hen schreef. En hoe fijn: de acteurs hapten toe! Hoffman speelt de gescheiden New Yorker Harvey die naar Londen afreist voor de bruiloft van zijn dochter. Zij vertelt hem echter dat ze door haar stiefvader naar het altaar gebracht wil worden. En tot overmaat van ramp mist Harvey ook nog zijn vlucht en raakt hij zijn baan kwijt. Drama alom. Maar dan komt hij op het vliegveld de charmante Kate Walker (Thompson) tegen. Het duurt dan niet lang voordat de chemie van het scherm spat. Vind Harvey in haar nieuw geluk? Een fijne film over tweede kansen.
    TRAILER

gewoon vrienden

3. Gewoon vrienden

Joris (Josha Stradowski) en Yad (Majd Mardo), de twee hoofdpersonen in deze romantische comedy, zijn allesbehalve vrienden. Het zijn twee twintigers die op slag verliefd worden wanneer ze elkaar voor het eerst zien bij de oma van Joris. Oma Ans (Jenny Arean) is blij voor de love birds, maar andere familieleden van de jongens staan niet zo te springen. Joris en Yad komen namelijk uit twee verschillende werelden en een relatie zou geen kans van slagen hebben. Maar of dat ook echt zo is? Deze televisiefilm oversteeg al snel de Nederlandse grens, en werd in Australië zelfs bekroond met de publieksprijs van het Perth International Queer Film Festival. Vooral het gegeven dat de coming-out van Joris en Yad geen prominente, problematische rol in de film heeft, werd als heel verfrissend ervaren.
    TRAILER

smoorverliefd---hilde-van-mieghem

4. Smoorverliefd

In deze remake van de gelijknamige Vlaamse film staan vier vrouwen centraal, afkomstig uit vier verschillende generaties met elk hun eigen uitdagingen op liefdesgebied. Tienerdochter Eva (Beatrice Hillen) beleeft haar allereerste verliefdheid (cute!), haar moeder Judith (Susan Visser) lijdt aan een gebroken hart en besluit het roer mannen-wise helemaal om te gooien (you go girl!), tante Barbara (Anna Drijver) begint een affaire (whoops) en zus Anna (Anna Raadsveld) breekt iemands hart (pijnlijk). Deze romcom bevat veel van de clichés die je van het genre mag verwachten en een hoge dosis hysterische vrouwelijke hormonen (mannen, wees gewaarschuwd). Maar als je daar lekker op gaat, en een paar flessen wijn op tafel zet, heb je een prima filmavondje.
    TRAILER

moulin-rogue

5. Moulin Rouge

More is more in de films van Baz Luhrmann (Romeo + Juliet, The Great Gatsby) en ook Moulin Rouge is allesbehalve subtiel. In dit tragi-romantische verhaal wordt de jonge schrijver Christian (Ewan McGregor) verliefd op Satine (Nicole Kidman), de ster van de nachtclub Moulin Rouge. Zij wordt echter geclaimd door een machtige graaf die van de Rode Molen een theater wil maken. Het Parijse Montmartre van 1899 wordt door Luhrmann bombastisch, kleurrijk en energiek neergezet. En er wordt gezongen, veel gezongen. Maar wie nu bang is een typische musical voorgeschoteld te krijgen: Moulin Rouge is ook in muzikaal opzicht allesbehalve traditioneel. En wat uiteindelijk beklijft, is het onvergetelijke liefdesverhaal van Christian en Satin. Een aanrader!
    TRAILER

Meteen kijken? Klik dan hier voor het speciale valentijnspakket. Enjoy!

Regular noajohannes1  77615420fb