Top Of The Lake seizoen 2 op NPO2

• Top Of The Lake

Vanaf zaterdag 2 september kun je je op NPO2 zes weken lang onderdompelen in de heerlijke mistroostigheid van Top Of The Lake seizoen 2.

Bedrukt. Grimmig. Zwartgallig. Cynisch. Licht deprimerend. Slepend. Zwaarmoedig. Beklemmend. Naargeestig. Zwaarbeladen. Ongemakkelijk. Melancholisch. Donker. Sinister. Unheimisch. Mistroostig. Pijnlijk. Verstikkend. Treurig. Onheilspellend. Macaber. Nee, de vibe is waarschijnlijk niet voor iedereen, maar wie de schoonheid kan zien in heerlijke mistroostigheid, moet aanstaande zaterdag rond half elf zéker even inschakelen op NPO2 voor de start van een kakelvers, nieuw seizoen Top Of The Lake. Hoe buitengewoon fantastisch gruwelijk ellendig is dat?! Nou, nogal. Kijk maar.

China Girl
    Na een nogal lugubere klus in het mistige Nieuw-Zeeland, pakt detective Robin Griffin haar tassen om in het zonnige Sydney haar leven weer een beetje op de rails te krijgen. Ze heeft haar nieuwe bikini nog niet uit de verpakking gehaald of op Bondi Beach spoelt een koffer aan met daarin het strak opgevouwen en verminkte lichaam van een Aziatisch meisje. Gezellig! Zeg maar 'dag' tegen die welverdiende me time, er is werk aan de winkel. Terwijl Griffin met een vergrootglas door de straten van Sydney kruipt en probeert samen te werken met een bonte verzameling van gebroken persoonlijkheden, neemt haar privéleven opeens een even verrassende als emotionele wending. En dat allemaal in slecht zes afleveringen! Ga het kijken vanaf 2 september om 22:40 uur bij de NTR op NPO2

Laat jij je de wet niet voorschrijven en bepaal je lekker zelf wel wanneer je aan dit stukje bevredigende ellende begint, dan kun je de afleveringen ook hier terugkijken. Handig!

• 8-/10

• 8/10