Meervoudig Golden Globe winnaar op NPO1

• The Night Manager

Vanaf 24 feb kun je op NPO1 elke vrijdag een uurtje nagelbijten bij de verfilming van John le Carré's spionagethriller, The Night Manager.

Als deze drie...

... vanaf vrijdag op NPO1 samen in één serie te zien zijn, dan weet je dat er wat ruimte in de agenda vrijgemaakt dient te worden. Helemaal als je bedenkt dat zij voor hun rollen in John le Carré's spionagethriller ook alle drie een Golden Globe op de schoorsteenmantel hebben mogen bijzetten. Zorg eind deze week dus maar voor voldoende snacks in de proviandkast en maak de borst nat voor een paar uur kwaliteitsentertainment waar je u tegen zegt.

Stukje inhoud
    Oud-militair Jonathan Pine, gespeeld door Tom Hiddleston, heeft het blijkbaar zo ontzettend druk als nachtconciërge van een hotel in Caïro dat hij niet aan het kijken van films toekomt. Als hij dat wel zou doen, zou hij namelijk weten dat je altijd met je klauwen van de vriendin van de bad guy af moet blijven. Daar komt alleen maar gezeik van. Ook nu. De boel loopt volledig uit de hand en Jonathan pakt z’n spullen om in Zwitserland zijn carrière in het hotelwezen voort te zetten. Als een aantal jaren later de louche wapenhandelaar Richard Roper (Hugh Laurie) met z’n Louis Vuitton tassenset z’n hotel binnenloopt, krijgt hij de kans om wat dingen uit zijn tijd in Egypte recht te zetten. Spannend! Dat wil je toch gaan zien?!

The Night Manager is vanaf vrijdag 24 februari iedere week te zien bij de AVROTROS op NPO1 en kan daarna nog de hele week worden teruggekeken via npo.nl. Niet te missen dus. Toch?

• 8/10

• 7½/10