• #Onwijs

The fall widescreen 1501502108

The Fall seizoen 3 op NPO2

• The Fall

Britten en goeie detectives gaan samen als meloen en parmaham. Ook The Fall is 'n absolute moetkijker en seizoen 3 start vanavond op NPO2.

Je hoeft ze aan de andere kant van de Noordzee niet uit te leggen hoe je een lekker indringende detective maakt, die kunst verstaan ze daar wel. Luther, Sherlock en Broadchurch, stuk voor stuk smullen geblazen. Ook The Fall is er één om de nagels tot aan de riemen bij weg te bijten en dat kan vanaf vanavond weer bij de start van alweer het derde seizoen op NPO2. Spannend!

Waar waren we?
    Detective Stella Gibson wordt gevraagd om in Belfast te helpen bij een moordzaak die maar niet opgelost wil worden. Al snel blijkt het er één in een reeks van velen en ze zijn allemaal het werk van de verknipte therapeut Paul Spector. Het net begint zich rond Spector te sluiten als één van zijn slachtoffers aan hem weet te ontsnappen en hij ook nog eens gefilmd blijkt te zijn door een beveiligingscamera. Terwijl Gibson hem op de hielen zit, ontvoerd Spector zijn volgende slachtoffer, Rose Stagg. Samen met zijn 15-jarige babyzitter, die een nogal ongezonde crush op hem heeft, probeert Spector al het bewijsmateriaal dat er tegen hem is te vernietigen. Too little, too late. Spector wordt opgepakt, maar heeft de opgesloten Rose Stagg nog als troef achter de hand. In ruil voor het zien van zijn dochter, brengt hij Gibson naar een plek diep in de bossen, waar hij Rose heeft opgesloten in de kofferbak van z'n auto. Wat volgt is een shoot out waarbij Spector ernstig gewond raakt. Cliffhangerrrrr! Ben je niet zo van tekst en meer visueel ingesteld, dan kun je ook gewoon even de onderstaande recap kijken. Net zo makkelijk.

Het derde seizoen van The Fall is vanaf 31 juli iedere maandagavond te zien om 22:45 bij de KRONCRV op NPO2.

Punisher netflix poster copy widescreen 1511253921

Prima eerste spin-off van The Defenders