De meest sexy films op NPO Start

Heb je een gezellig avondje thuis voor de boeg en trek in een hete film? Genoeg sexy titels op het menu van NPO Start!

We praten er misschien weinig over, maar stiekem kijken we toch allemaal weleens een uuuhhh… dirrty film? Ter inspiratie, lering en vermaak vind je op NPO Start nu een superheet filmpakket waarin alle facetten van seks en liefde aan bod komen.

LelleBelle: vrouwvriendelijke porno

Het programma Spuiten & Slikken kondigde in 2006 aan een heuse liefdevolle pornofilm te willen maken. En die kwam er: LelleBelle. De film draait om de 19-jarige violist Belle die over een overgevoelige oorlel blijkt te beschikken. Zo gevoelig, dat het haar in opperste extase brengt. En dat komt goed uit als ze van het platteland naar de stad verhuist om daar audities te doen voor het conservatorium. De seksuele opwinding geeft haar vioolspel namelijk een boost aan passie. En dat kon het spel van Belle wel gebruiken. Maar het betekent ook het begin van een spannende erotische ontdekkingstocht…
    TRAILER

Don Jon: porno vs. liefde

"There's only a few things I really care about in life, my body, my pad, my ride, my family, my church, my boys, my girls and my porn”, aldus de gladde Jersey boy Jon. Deze player is zo verslaafd aan porno dat hij de vieze filmpjes niet wil opgeven voor zijn bloedhete nieuwe vriendin Barbara (Scarlett Johansson). Maar dan komt de wat oudere Esther in zijn leven (Julianne Moore) die Jon het verschil laat zien tussen neuken en liefdesseks. Leuk weetje: Don Jon is het regiedebuut van Joseph Gordon-Levitt en de acteur neemt naast de regie ook de hoofdrol voor z’n rekening.
    TRAILER

Groenland: seks, liefde en polaroids

Als fotograaf Hugo (Thomas Ryckewaert) na een shoot in Groenland tijdens zijn expositie de tien jaar jongere Iris ontmoet, is hij op slag verliefd. De twee krijgen een stormachtige affaire en kunnen niet zonder, maar ook niet met elkaar. Toch gaat Iris (Gaite Jansen) met Hugo mee als hij voor z’n werk weer naar Groenland reist. Ze wordt daar gillend gek, aangezien er geen reet te doen valt in de koude leegtes. Het is maar de vraag of de twee love birds het gaan redden. Maar tot die ontknoping hebben ze in ieder geval seks. Veel seks.
    TRAILER

Out of Love: goede seks, slechte relatie

Ook in Paloma Aguilera Valdebenito’s regiedebuut Out of Love staat een turbulente relatie centraal. Wanneer hoofdpersonen Varya en Nikolai elkaar ontmoeten, voeren vlinders en passie de boventoon. Maar ze leren gaandeweg ook elkaars minder sexy kanten kennen. Doordat de camera veelal dicht op de huid van Varya en Nikolai zit, beleef je hun onstuimige relatie extra intens. Wat betreft de seks val je in een van de allereerste scènes meteen met je neus in de sensuele boter. Houd er alleen wel rekening mee dat daarna de aftakeling volgt.
    TRAILER

Shame: seksverslaving loopt uit de hand

Je kent regisseur Steve McQueen misschien van zijn Oscarhit Twelve Years a Slave en Widows. Maar wist je dat hij in 2011 ook grote indruk maakte met het drama Shame? Hierin speelt topacteur Michael Fassbender de New Yorkse Brandon die veel moeite heeft zijn libido onder controle te houden. Hij is megaverslaafd aan porno en niet in staat om normale relaties met vrouwen aan te gaan. Wanneer zijn zusje Sissy (Carey Mulligan) plots op de stoep staat, heeft dat grote gevolgen voor zijn (seks)leven. Een prachtig en intens drama dat door het geweldige acteerwerk, mooie camerawerk en een aantal steamy scenes zeker bijblijft. TRAILER

Voor de veelbesproken driedelige docuserie Vieze Film maakten drie jonge Nederlandse regisseurs voor het eerst in hun carrière een pornofilm. Hun hete eindresultaten zijn te zien op NPO Start!

Corn

Het Vieze Film-project kwam voor Angelo Raaijmakers precies op het goede moment. “Ik merkte dat pornokijken mij steeds meer een naar en vooral leeg gevoel gaf. Dat ik mij zelfs begon af te vragen: is er misschien iets mis met mij?”, aldus de pas afgestudeerde filmmaker in een interview. In zijn pornodebuut Corn vinden een man en een vrouw elkaar in een droom. Maar wanneer de droom om lijkt te slaan in een nachtmerrie, dreigt het stel hun bijzondere connectie te verliezen. De film van Raaijmakers is expliciet, maar onderzoekt vooral de emotionele zijde van seksualiteit.

Bliss Point

Twee jongens roeien zwijgend door een Hollands waterlandschap. Ze meren aan bij een afgelegen eiland waar de rest van de wereld niet lijkt te bestaan. Een plek waar in alle kwetsbaarheid een prille liefde ontluikt. Ze nemen de tijd om dichter tot elkaar te komen, totdat het onvermijdelijke plaatsvindt. Bliss Point is geregisseerd door Robin Vogel, die naar eigen zeggen makkelijker over seks praat dan over porno. Maar over dit project hoefde hij niet lang te twijfelen. Of nou ja… ‘niet te lang’. “Mijn ouders vonden het in het begin bijvoorbeeld ook een vreselijk idee, maar zij hebben mij wel altijd opgevoed met het idee dat ik mijn eigen keuzes moest maken. Dan is dit het resultaat van die opvoeding.”

Tea for Two

Sexy! Steamy! Space! Tea for Two is voor mensen die niet van porno houden, maar wel van seks. Regisseur Ari Deelder heeft het namelijk niet zo op seksfilms. In een interview met de VPRO gaf ze aan geiler te worden van een kookprogramma dan van porno. “Misschien is het ook wel beroepsdeformatie, maar als ik de seks al niet opwindend vind, dan word ik ook nog eens afgeleid door het lelijke bankstel en het felle licht.” Begin al helemaal niet over de vele close-ups: “Laten we eerlijk zijn, die dingen zien er nooit charmant uit. Nee, dat werkt bij mij alleen maar averechts, dan wil ik het nooit meer doen.” Gelukkig besloot de jonge filmmaker toch haar eigen vieze film te maken. Bekijk hier het eindresultaat!

Helemaal in de mood gekomen? Bekijk de films nu op NPO Start!

• 8/10

• 8/10