19 pablo escobar brochure 1000x500 widescreen 1497458913

Pablo Escobar: El Patrón de Mal

• Pablo Escobar: El Patrón del Mal
    • 8-/10

Deze Spaanstalige serie van liefst 74 afleveringen is een must voor alle Pablo Escobar-groupies. De rest kan hem overslaan.

Gingen wij met z’n allen vorig jaar even goed op Narcos?! En terecht. Wat een serie. Wat is er lekkerder dan tien afleveringen lang kijken naar krankzinnige grootheidswaan, die ook nog eens waargebeurd is? Nou, wat dacht je van VIERENZEVENTIG afleveringen lang kijken naar krankzinnige grootheidswaan, die ook nog eens waargebeurd is? Voor de volhouders is het een aanrader, al is dat nou niet direct omdat het zo’n geweldig goeie serie is.Dat kan dus. Daar waar Netflix het verhaal van de drugsbaron di tutti drugsbaronnen netjes heeft teruggebracht tot twee hapklare seizoenen van 10 afleveringen, hebben ze er bij Caracol wat meer tijd voor uitgetrokken. Bijna heel 2012 om precies te zijn. Van mei tot en met oktober schoot Don Pablo vijf avonden in de week iedereen overhoop, die het gore lef had om tussen hem en zijn geliefde plata te komen. Pablo Escobar: El Patrón Del Mal is er dus niet één voor de mensen die het moeten doen met een geringe portie zitvlees. Voor de volhouders is het een aanrader, al is dat nou niet direct omdat het zo’n geweldig goeie serie is.

Geweldige knulligheid
    Als je Pablo Escobar: El Patrón Del Mal langs de maatlat legt van alles wat geweldig kan zijn aan een serie, dan schiet het op bijna alle vlakken tekort. Het lijkt net alsof de cast van Goeie Tijden, Slechte Tijden heeft besloten om dit televisieseizoen eens lekker het verhaal van Pablo te vertellen. Acteurs? Die hoeven helemaal niet te kunnen acteren, joh. Als ze rechtop staan en vier regels tekst op kunnen dreunen, dan is dat al helemaal dikke prima. Special effects? Thunderbirds was toch ook een groot succes en daar zag je ook gewoon nog alle touwtjes. Audio nabewerking? Dat is toch helemaal nergens voor nodig? Wat maakt het uit dat er bij de wat energiekere scènes in het microfoontje wordt gehijgd als een Beagle die er net een hele dag apporteren in het mulle zand van Scheveningen op heeft zitten? Niks. Mensen hebben heus wel in de gaten dat we dit met een redelijk kleine portemonnee hebben moeten maken. Ze moeten de charme er maar van inzien. De charme. Laat dat nou precies zijn wat dit zo’n lekkere serie maakt. Tuurlijk is het knullig. Tuurlijk lijkt het net alsof de cast van Goeie Tijden, Slechte Tijden heeft besloten om dit televisieseizoen eens lekker het verhaal van Pablo te vertellen. Tuurlijk is Narcos op bijna alle vlakken de betere keuze, maar is het zo verslavend als Pablo Escobar? Ik durf het te betwijfelen.

• Caracol TV (2012), maar te zien op Netflix Jochgem score 8-
    • Als GTST het verhaal van Pablo Escobar zou vertellen

Check FunX voor nog meer serienieuws