Nieuwe zomerseries 2017

Fok het vondelpark en egaal medium/rare braden op Scheveningen. Deze zomer gaan we allemaal lekker binnen zitten. Vitamine D is overrated!

Het kwik kruipt weer langzaam richting een hoogte waarop mensen neurotisch foto’s van hun biertje op een terrastafel op Instagram beginnen te zetten. #lekkergenieten. Je zou zeggen dat die stijgende temperatuur betekent dat je als een malle naar buiten moet, maar niks is minder waar. Deze zomer kun je maar ‘t beste binnen blijven. Waarom? Nou, hier zijn een stuk of tien redenen waarom…

web largecoverart series snowfall 270x398 v2

Snowfall (FX, 5 juli)

Als John Singleton, de grote man achter Boyz n the Hood en Poetic Justice, een serie maakt over de opkomst van crack in ‘t L.A. van de early 80’s, dan ga je vanzelf wat meer rechtop zitten. Zou er dan eindelijk ‘n nieuwe The Wire in the making zijn? Singleton moet dan wel even een tandje bijschakelen, want zijn eerste tv-proefballon Rebel was echt om te janken zo slecht. De eerste pannenkoek mislukt altijd, zullen we maar zeggen. Fingers crossed.

Trailer

im dying up here

I’m Dying Up Here (Showtime, 4 juni)

Jim Carrey bemoeide zich met deze. Jim Carrey, die grappenmaker. Op zich niet gek, want I’m Dying Up Here gaat over de stand-up comedy scene van 70’s L.A. Over hoe je met poep in de broek ‘t podium van één of andere obscure comedy club op moet om vier verveelde klanten en een barman aan ‘t lachen te maken. Een serie over de vruchtbare potgrond waar uiteindelijk grappenkoningen als Richard Pryor, Chris Rock en Louis C.K. uit ontsproten.

Trailer

c70e165ab7e2e213d60a0aa1c4ab9389

The Defenders (Netflix, 18 augustus)

De superheldenreeks van Netflix waar inmiddels wel een beetje de sleet op is gaan zitten, als je ‘t mij vraagt tenminste. Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist mochten de afgelopen twee jaar shinen op hun eigen podium, maar nu is het dan eindelijk tijd om de handen inéén te slaan en het spotlicht te delen. Laten we hopen op 1+1+1+1=5, want dat kan deze verzameling Marvel-helden wel gebruiken.

Trailer

amazon20170510

All Or Nothing: A Season With The Rams (Amazon, 30 juni)

Niet helemaal nieuw, maar toch een beetje. Keek Amazon vorig jaar als vlieg aan de muur nog mee in de kleedkamer van de Cardinals, dit keer zitten ze eerste rang tijdens het rampenseizoen van de Los Angeles Rams. Eigenlijk is dit dus gewoon een soort Armageddon, maar dan met over het paard getilde multimiljonairs die de spelregels van rugby niet helemaal begrijpen. Interessante kost voor de sportliefhebbers onder jullie.

Trailer

BD SYFY ALAMO POSTER 240 356 81 s c1

Blood Drive (SyFy, 14 juni)

Denk Machete, denk Death Proof en Planet Terror. Denk slechte films die zó erbarmelijk verschrikkelijk zijn dat je er wel van móét houden. Denk dat, maar dan verpakt als serie. Een verhaal over een agent die verzeild raakt in een race op leven en dood met auto’s die op bloed rijden. Het plot is dus al genadeloos slecht, nu maar hopen dat het ook fantastisch is. Ik denk ‘t overigens niet, maar wie weet.

Trailer

Schermafbeelding 2017-05-16 om 15.42.12

GLOW (Netflix, 23 juni)

Gorgeous Ladies Of Wrestling was de WWF voor actrices, modellen en danseressen die met wurggrepen en body slams een plekje in de nieuwe Paul Verhoeven probeerden te veroveren. Een bonte verzameling zwempakken die in de jaren ’80 menig kijker aan de buis gekluisterd hield. Het team achter Orange Is The New Black zag daar wel een leuke serie in en ik denk dat ze gelijk hebben. Zou zo maar een nieuwe guilty pleasure kunnen worden voor menigeen.

Trailer

the-mist

The Mist (Spike, 22 juni)

Na onder andere Under The Dome en 11.22.63 gaat een zender zich opnieuw wagen aan ‘t werk van Stephen King. Je moet ‘t maar durven, helemaal omdat ze ook nog eens met een echte klassieker aan de haal gaan. Gaat dit tien afleveringen heerlijk nagelbijten worden of kun je beter de film (nog) een keer kijken? We weten het over een maandje.

Trailer

The-Gifted-FOX-Marvel-TV-Series-Poster

The Gifted (FOX, najaar)

ABC (Agents Of SHIELD), Netflix (The Defenders), FX (Legion), FOX, dat Marvel gaat de laatste tijd nog makkelijker samenwerkingen aan dan Pitbull. Deze keer een verhaal over mutants die vluchten voor de overheid. Waar hebben we dat eerder gehoord? Inderdaad, Heroes. Als deze hetzelfde niveau haalt als de eerste twee seizoenen van Heroes, dan wordt dit een prima tussendoortje.

Trailer

Schermafbeelding 2017-05-16 om 16.44.31

Riviera (Sky Atlantic, 15 juni)

Net getrouwd en dan wordt je kakelverse, stinkend rijke echtgenoot opgeblazen op z’n miljoenenjacht. Heel veel erger kan niet, toch? Nou, wel als blijkt dat al die miljoenen niet op de meest frisse manier bij elkaar gesprokkeld zijn. Sky Atlantic is toch een beetje de HBO van Europese bodem, dus deze gaat met uitroeptekens in de agenda. In de mijne althans.

Trailer

311908-1

Still Star Crossed (ABC, 29 mei)

Shonda “moeder-van-mac-dreamy-en-olivia-pope” Rhimes gaat moeiteloos van flikflooien in de E.R. bezemkast, naar flikflooien in the oval office, naar flikflooien in een hoepelrok. Na Grey’s Anatomy en Scandal gaat ze nu namelijk los op één van de bekendste verhalen ooit geschreven, Romeo & Julia. Althans, ze gaat verder waar Romeo & Julia ophield. Letterlijk.

Trailer

MV5BYzY3YzJlZDMtMWI5ZC00OTg0LWI3ODMtY2ZhY2E2YjA3ZjFmL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyMjYwNDA2MDE@. V1 SY1000 CR0,0,701,1000 AL

Midnight Texas (NBC, 24 juni)

Na een halve minuut trailer bekruipt je meteen dat True Blood gevoel en dat is ook niet gek aangezien beide verhalen uit de typmachine van Charlaine Harris komen. Zet je dus maar weer schrap voor vampieren, heksen en al het andere waar we soms schreeuwend van wakker schrikken tussen de klamme lakens.

Trailer

Schermafbeelding 2017-05-16 om 19.58.06

The Sinner (USA Network, 2 augustus)

Jessica Biel timmert in een vlaag van verstandsverbijstering iemand z’n schedel in. Ze heeft zelf geen idee waarom ze deze persoon ‘t licht uit de ogen heeft geslagen, maar ‘t heeft er alle schijn van dat ‘t iets met haar verleden te maken heeft. Een ouwe detective met ‘n baard helpt haar ‘n handje bij ‘t opfrissen van d’r geheugen. Hoe vriendelijk is dat?!

Trailer

Je weet wat je te doen staat, gewoon die vitamine D pillen bij de apotheker halen en gaan!

• 8-/10