Downloadasset widescreen 1509367044

Nieuwe series in november

Nieuwe maand, nieuwe series. Ook in november word je vanuit verschillende hoeken weer bedolven onder gloednieuw kijkvoer. Hier een overzichtje.

Nog een kleine twee maanden en we worden weer rond de oren geslagen met lijstjes die 2017 kort en bondig samenvatten. Geheid zal daar ook weer een opsomming tussen zitten van nieuwe series die je absoluut gekeken moet hebben. Tot dusver is het best een aardig seriejaar, maar een écht grote kraker à la This Is Us, Making A Murderer of Fargo zit er eigenlijk nog niet tussen. Wellicht dat november met een serie over de brug komt die met stip ieders top drie binnen dendert. Wie weet. Check de trailers en oordeel zelf.

328687-1

S.W.A.T. (CBS, 2 november)

Vergeet even hoe kansloos Amerikaans de poster eruitziet, dit zou zomaar een interessante serie kunnen worden. Lekker pieuw pieuw pieuw, strak afgetrainde kerels in net iets te strakke t-shirtjes en een shitload aan actie. Niet alles hoeft bewierookt te worden in de culturele katernen van het NRC, soms mag ook gewoon het verstand op nul en S.W.A.T. lijkt mij daar een uitermate geschikte serie voor.

Trailer

332898-1

SMILF (Showtime, 5 november)

De struggles van een alleenstaande moeder die veel te cool is om alleen te zijn. Showtime is voor mij voor eeuwig heilig, omdat ze Shameless maakten en ik hoop dat deze een beetje in diezelfde categorie valt. Heerlijke familietragiek met hier en daar een welkome glimlach.

Trailer

voetbalmaffia-poster-staand-middel

Voetbalmaffia (KRO-NCRV - NPO3, 5 november)

Belchinezen. De knipoog- Kroaat. Voormalige voetbalmiljonairs die inmiddels berooid in de schuldsanering zitten. Wie het voetbal een beetje volgt weet dat er in die wereld vol glamour soms ook dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Johnny, de rechtsbuiten van een Italiaanse topclub, belandt na een aantal mislukte voorzetten op de tribune en vanaf daar gaat het alleen maar bergafwaarts. Maffia en voetbal. What's not to like? De ideale serie om dat zwarte gat wat Penoza heeft achtergelaten mee op te vullen.

Trailer

332897-2

Damnation (USA Network, 7 november)

Elke serie die voor de trailer Jesus Walks als muzikaal behang gebruikt, begint bij mij sowieso al op +1. Als er dan ook nog eens testosteron gutsende cowboys inzitten, die het met een doorgeladen Winchester opnemen tegen de elite die hen al jarenlang een poot probeert uit te draaien, dan pak ik meteen mijn agenda erbij om 7 november met uitroeptekens aan te stippen.

Trailer

Schermafbeelding 2017-10-30 om 15.49.39

Sick Note (Sky Atlantic, 7 november)

Voor even is Harry Potter's beste vriend terminaal ziek. Voor even, want als de röntgenfoto's nog eens tegen het licht gehouden worden, blijkt hij gewoon kerngezond te zijn. Goed nieuws, zou je zeggen, maar met kerngezonde mensen heeft niemand medelijden. Daniel besluit zijn ontsnapping aan de dood dus nog even geheim te houden om al die extra aandacht niet mis te lopen. Don't be like Daniel.

Trailer

red-band-trailer-for-will-ferrell-and-adam-mckays-cbs-all-access-comedy-series-no-activity1No Activity (CBS, 12 november)

Dit is een soort absurdistische politieserie die losjes is gebaseerd op de Australische komedie met dezelfde naam. Over het algemeen mogen remakes de schoenen van het origineel niet poetsen en zo op eerste gezicht lijkt dit bij No Activity ook het geval. Kijk maar eens naar dit en vertel mij dan met droge ogen dat dit ook maar enigszins in de buurt komt van dit. Gewoon de variant van Down Under kijken dus. Graag gedaan.

Trailer

330997-6

Future Man (Hulu, 14 november)

Een conciërge die al zijn vrije uren achter de Xbox doorbrengt, wordt door een hogere macht gerekruteerd om een beetje te tijdreizen en de mensheid te beschermen tegen uitsterven. Ik snap ook wel dat dit niet heel erg aanlokkelijk klinkt, maar deze serie is gemaakt door Seth Rogen en die kan wel wat. Een voordeel van de twijfelaar, dus.

Trailer

331980-4

The Punisher (Netflix, 17 november)

Frank Castle, hij mocht een paar afleveringen meedoen in het tweede seizoen van Daredevil en nu heeft hij z'n eigen serie. Zo snel kan het gaan. Na op nogal hardhandige wijze de moord op zijn familie gewroken te hebben, probeert Frank, A.K.A. The Punisher, zijn leven weer in wat rustiger vaarwater te krijgen. Dit mislukt natuurlijk volkomen, want anders was dit wel een heel erg saaie serie geworden. Na de zeer matige eerste seizoenen van Iron Fist en The Defenders is het aan The Punisher om Netflix' Marvel-heldenreeks nieuw leven in te blazen. Ik hoop zó dat dit gaat lukken.

Trailer

332027-3

Runaways (Hulu, 21 november)

Naast Netflix heeft ook Hulu lopen grasduinen in die eindeloze Marvel-bibliotheek, met de verfilming van Runaways als gevolg. Een groep kids ontdekt dat hun ouders niet altijd die bezorgde, liefhebbende rotsen in de branding zijn, maar dat ze ook beschikken over een behoorlijk kwaadaardig alter ego. Ze besluiten van huis weg te lopen om samen in verzet te komen tegen hun bloedeigen familie! Probeer Bert van Leeuwen die familiecrisis maar eens recht te laten praten!

Trailer

333801-2

Godless (Netflix, 22 november)

Who run the world?! Precies, girls. In het kleine dorpje La Belle wel in ieder geval. De vrouwen moeten de rangen sluiten, wanneer een groep outlaws een voormalig bendelid, die zich schuil houdt bij één van de bewoonsters, in de kraag probeert te vatten. Het is testosteron versus oestrogeen en die laatste rollen zulke enorme spierballen dat Beyonce trots op ze zou zijn.

Trailer

330717-1

She's Gotta Have It (Netflix, 23 november)

Nog voordat hij doorbrak met films als Do The Right Thing en Jungle Fever, maakte Spike Lee in 1986 de low budget film She’s Gotta Have It en daar maakt Netflix nu een serie van. She's Gotta Have It gaat over Nola en Nola houdt er een uitermate gezond liefdesleven op na. Voor elke gelegenheid heeft ze scharrel en voor elke scharrel koestert ze evenveel liefde. Ik koester nogal wat liefde voor Spike Lee, dus beter gaat dit geen enorme natte scheet worden.

Trailer

326791-3

The Marvelous Mrs. Maisel (Amazon, 29 november)

Ze had het allemaal: een man, twee bloedjes van kinderen en een huis waar zelfs Jan des Bouvrie niks meer aan zou willen veranderen. Als op een dag die American dream als een zeepbel uiteenspat, is het even alsof Midge d'r hele wereld instort. Met haar aanstekelijke gevoel voor humor weet ze zichzelf op de been te houden en dat blijft niet onopgemerkt. De eigenaresse van een comedy club biedt haar een podium en voordat ze het weet staat Midge tot in de kleine uurtjes de mensen op de eerste rij belachelijk te maken. Go, Midge!

Trailer

Deze maand drukken ook een aantal gouwe ouwe hun neus weer tegen het raam. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat één van jouw lievelingsseries weer aan een nieuwe ronde begint. Dit zijn de shows die na een korte tijd van afwezigheid weer hun opwachting maken:

1 november: The Frankenstein Chronicles ITV (seizoen 2)
                          Stan Against Evil IFC (seizoen 2)

5 november: The Girlfriend Experience Starz (seizoen 2)