Nieuwe series in juli

Geen vakantieplannen? Niet met de sleurhut naar Frankrijk? No worries! Er is thuis, op de bank, genoeg te doen. Check deze nieuwe series!

Nieuwe maand, nieuwe series! Alle thuisblijvers hoeven zich deze zomer geen zorgen te maken, er valt genoeg te kijken. Even die ramen tegenover elkaar openzetten en met dat briesje in je nek is het net alsof je op een Kroatisch strand je nieuwe lievelingsserie ligt te kijken.

Killing Eve

Killing Eve (NPO Start, 2 juli)
    Cristina Yang, voor Grey's Anatomy-groupies een bekende naam, is terug op je scherm en ditmaal als agente bij de Britse veiligheidsdienst MI5. Het is haar taak om de geraffineerde huurmoordenarin Villanelle achter tralies te krijgen, maar gedurende haar onderzoek ontwikkelt ze een nogal ongezonde obsessie voor de elegante hitgirl. Killing Eve is niet alleen lekker spannend, maar ook nog eens flink een potje vilein grappig. De moeite van het kijken meer dan waard en het mooie is dat alle afleveringen van 2 juli te zien zijn op NPO Start. Hoe chill is dat?!

Trailer

Sacred Games

Sacred Games (Netflix, 6 juli)
    De eerste Netflix Original van Indiase bodem gaat over een agent die zomaar de locatie van één van Indiaas grootste criminelen in z'n schoot geworpen krijgt. Wanneer hij achter de man aangaat, wordt hij ongewild onderdeel van een complot dat tot in de hoogste lagen van de politiek reikt. Zul je altijd zien. Als iets te mooi is om waar te zijn... De trailer heeft wel iets weg van Narcos. Nu maar hopen dat ie ook net zo makkelijk naar binnen glijdt als de tikka masala van m'n favoriete afhaalrestaurant.

Trailer

5b04779a90ea5

Sharp Objects (HBO, 8 juli)
    Met titels als Mosaic, Barry en Here and Now is 2018 nog niet echt het jaar van HBO. De thuishaven van misschien wel de beste series ooit stelde nogal teleur. Tot nu! Met Sharp Objects hebben zij ontegenzeggelijk één van de absolute moetkijkers van dit jaar te pakken. Dit psychologische drama, met een briljante Amy Adams in de hoofdrol, is de perfecte mix tussen True Detective en Big Little Lies. Nou, dan weet je het wel.

Trailer

The Outpost

The Outpost (The CW, 10 juli)
    Wanneer haar hele dorp door meedogenloze huursoldaten wordt uitgemoord, besluit Talon niet te rusten voordat ze de dood van haar vrienden en familie heeft gewroken. Nog best een pittige klus, want om de moordenaars te vinden wacht haar een levensgevaarlijke roadtrip door het rijk van een religieus dictator. Gelukkig kan ze tijdens hachelijke momenten terugvallen op haar buitennatuurlijk super powers. Altijd fijn.

Trailer

bobcat goldthwait s misfits monsters tv series-113634450-large

Bobcat Goldthwait's Misfits & Monsters (TruTV, 11juli)
    Soms start je een trailer en heb je na afloop echt geen idee waar je precies naar hebt zitten kijken. Misfits & Monsters past prima in die categorie. Deze absurdistische komedie vertelt iedere aflevering een ander verhaal en laat daarbij de fantasie de vrije loop. Zeemeerminnen, weerwolven, duivels en buitenbeentjes, het lijkt de perfecte combinatie voor het nodige gegrinnik, want de eerste beelden van dit bizarre experiment maken nieuwsgierig. Mij wel in ieder geval.

Trailer

Castle Rock

Castle Rock (Hulu, 25 juli)
    Het werk van Stephen King wordt met wisselend succes omgetoverd tot films en series. Je zet eigenlijk altijd weer met knikkende knieën de tv aan, want je wordt over het algemeen vaker getrakteerd op een natte scheet, dan op de een aangename verrassing. Het zou mooi zijn als Castle Rock tot die laatste groep behoort en afgaand op de trailer moet dat zeker tot de mogelijkheden behoren. Daarbij komt dat Hulu met 11.22.63 al eerder succesvol aan de haal ging met een boek van King, dus dat belooft veel goeds.

Trailer

Okay, het is misschien niet de langste lijst met nieuwe series ooit, maar gelukkig komen er ook een hoop series terug na een welverdiende vakantie.

1 juli: Power Starz (seizoen 5)