Defenders ew images feat widescreen 1501571873

Nieuwe series in augustus

Ook augustus zit weer ramvol spiksplinternieuwe series. Detectives, superhelden en comedians, ze zijn allemaal weer van de partij. Leukheid!

Nieuwe maand, nieuwe series. Als het aan de grote televisiebazen ligt, zie jij de rest van de zomer geen sprankje zonneschijn meer. Okay, misschien door het raam, vanaf de bank, terwijl je met vierkante ogen de volgende aflevering van je nieuwste verslaving instart. Ook in augustus start er namelijk weer allerlei moois en dat heb ik hieronder even voor je op een rijtje gezet. Hoe handig is dat?!

Poster-For-New-USA-Series-THE-SINNER-Starring-Jessica-Biel-

The Sinner (USA Network, 2 augustus)

Jessica Biel timmert in een vlaag van verstandsverbijstering iemand z’n schedel in. Ze heeft zelf geen idee waarom ze deze man het licht uit de ogen heeft geslagen, maar het heeft er alle schijn van dat het iets met haar verleden te maken heeft. Een oude detective met een baard helpt haar een handje bij het opfrissen van haar geheugen. Hoe vriendelijk is dat?!

Trailer

Schermafbeelding 2017-08-01 om 10.05.12

What Would Diplo Do? (Viceland, 3 augustus)

What Would Diplo Do is de eerste gescripte komedie uit het laboratorium van Viceland. De zender maakt doelbewust een karikatuur van één van 's werelds grootste dj's, Diplo. Een man die 60.000 man in extase kan brengen, maar nogal onbeholpen schijnt te zijn in de één-op-één. Als je jong was in de nineties, dan herken je waarschijnlijk het gezicht van Dawson uit Dawson's Creek en dat is ook de man verantwoordelijk voor deze kruising tussen Loui en This Is Spinal Tap. Een absurdistisch kijkje in het fictieve leven van een wereldberoemde artiest.

Trailer

kylie-jenner-teases-life-of-kylie-ftr1

Life Of Kylie (E!, 6 augustus)

De ex-man van haar moeder verdedigde O.J. Simpson, haar vader besloot voortaan als vrouw door het leven te gaan en daar waar haar zus ene zus iedere ochtend wakker wordt naast Kanye West, werd de andere niet zo heel lang geleden bijna gelyncht na een nogal smakeloze Pepsi-reclame. Je kunt veel zeggen over het leven van Kylie Jenner, maar niet dat het saai is. Nou ja, het leven van haar familie is niet zo saai, van Kylie moeten we het nog maar zien. Dat kun nu, want E! zet er lekker een camera op. Gluren bij de buren!

Trailer

mr-mercedes

Mr. Mercedes (Audience 9 augustus)

Als je het als zender echt niet meer weet, dan kun je altijd nog een boek van Stephen King verfilmen. CBS deed het met Under The Dome, Hulu koos voor 11.22.63 en SpikeTV maakte recentelijk nog een tenenkrommende puinhoop van The Mist. Nee, het zijn zeker niet allemaal voltreffers. De volgende die de stoute schoenen aantrekt is Audience met hun interpretatie van King's Mr. Mercedes. Dit keer geen bovennatuurlijke krachten of tijdreizen, maar een spannende thriller over een gepensioneerde detective die zich vastbijt in een onopgeloste zaak om maar niet over zijn ongelukkige leven na te hoeven denken. Please Audience, please, doe Stephen King's werk eer aan. De trailer stemt in ieder geval voorzichtig optimistisch.

Trailer

atypical1 vertical-main pre us

Atypical (Netflix, 11 augustus)

Als Netflix aankondigt dat ze weer een komedie hebben gemaakt, dan schieten bij mij meteen de vlekken in m'n nek. Daar waar ze het produceren van drama's tot een hogere kunst hebben verheven blijft het niveau van hun komedies, wat mij betreft, nog een beetje achter. De trailer van Atypical belooft in ieder geval voorspoed. Ik schat zo in dat het leven van de licht autistische Sam niet zo zeer grappig, als wel ontroerend gaat zijn en er is niks mis met hier en daar een emo-traan langs de wang. Oke, dat laatste is wellicht wat overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Trailer

328650-3

Get Shorty (Epix, 13 augustus)

Get Shorty is, evenals de film uit '95 met Travolta en Hackman in de hoofdrol, gebaseerd op het gelijknamige boek van Elmore Leonard en gaat over een gast die voor de maffia uitstaande schulden moet collecteren. Als hij voor een klus in Hollywood belandt, beginnen werk en zijn liefde voor film een beetje door elkaar te lopen. Over het algemene zijn films die worden omgebouwd tot serie geen doorslaand succes, maar sinds de degelijke bewerking van Snatch heb ik weer een sprankje hoop.

Trailer

marlon-season-1-nbc-poster-key-art-1

Marlon (NBC, 16 augustus)

Deze staat er eigenlijk alleen maar in voor de volledigheid, want dit gaat natuurlijk gewoon verschrikkelijk worden. Al bij het horen van de lachband onder de trailer weet je dat je hier met een enorme tenenkrommer te maken hebt. Dit soort komedies zijn toch een beetje de stopverf van de programmering, ze vullen gaten maar verder zit er weinig smaak aan. Of zeg ik dan iets geks?

Trailer

defenders-poster

The Defenders (Netflix, 18 augustus)

De superheldenreeks van Netflix waar inmiddels wel een beetje de sleet op is gaan zitten. Toch? Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist mochten de afgelopen twee jaar shinen op hun eigen podium, maar nu is het dan eindelijk tijd om de handen inéén te slaan en het spotlicht te delen. Laten we hopen op 1+1+1+1=5, want dat kan deze verzameling Marvel-helden wel gebruiken.

Trailer

327359-1

Disjointed (Netflix, 25 augustus)

Onder de noemer 'medicijn' vliegen er in Amerika inmiddels ook kilo's marihuana over de toonbank, zo ook over de toonbank van Ruth haar apotheek. In deze nieuwe komedie van Netflix staat het reilen en zeilen van haar shop centraal. Het geheel is bedacht door Chuck Lorre, het brein achter grote series als Two And A Half Men en The Big Bang Theory. Is dat jouw humor, dan zou het zo maar kunnen dat je aan Disjointed een hele goeie gaat hebben. Kan, hè?! Het is natuurlijk geen harde garantie.

Trailer

the tick amazon

The Tick (Amazon, 25 augustus)

Amazon's poging om ook haar wagonnetje aan te haken bij de hele superheldengekte. Veel films en series maken de fout dat ze al in de trailer al hun kruit verschieten. Daar hoeven we bij The Tick niet bang voor te zijn, want zelden zag ik een minder grappige trailer voor een serie die toch echt omschreven wordt als komedie. Laten we hopen dat Amazon alle goede grappen heeft bewaard voor de afleveringen zelf, maar ik vrees het ergste.

Trailer

Naast nieuw nieuws is er komende maand ook weer het nodige nieuwe ouds. Hier een aantal van de grotere titels die de komende maand weer met een nieuw seizoen op de proppen komen.

6 augustus: Ray Donovan seizoen 5 (Showtime)