Nieuwe bioscoopfilms in juni

Warm buiten? Dan is de bios dé plek om af te koelen. Pak je meteen ff een lekkere film mee;-) Bekijk hier een aantal hete releases van deze zomermaand.

Jurassic World: Fallen Kingdom

Even denken, waar waren we ook alweer gebleven? Oh ja! Jurassic World eindigde in totale chaos toen het luxe themapark werd verwoest door op hol geslagen dinosaurussen. Daar moest natuurlijk een vervolg op komen. En dat de film in de top 10 staat van de meest lucratieve films ooit, hielp daar ook een handje bij;-) In dit nieuwe Jurassic-avontuur zijn de dino’s inmiddels aan hun lot overgelaten op het verder onbewoonde eiland. Alleen dreigt een uitbarstende vulkaan de arme beestjes weg te vagen. Dat kunnen Claire (Bryce Dallas Howard) en Owen (Chris Pratt) niet zomaar laten gebeuren en dus keert het liefdesduo terug naar Isla Nublar om de dinosaurussen te redden. Eenmaal daar blijken de problemen alleen iets groter dan gedacht…
    Vanaf 7 juni in de bioscoop

Love, Simon

“I am done living in a world where I don’t get to be who I am. I deserve a great love story”, aldus de zeventienjarige Simon Spier (Nick Robinson) voor wie dit allemaal even wat ingewikkelder ligt. Hij is namelijk gay en dat weet niemand. Totdat hij hoort dat een schoolgenoot online uit de kast is gekomen onder het pseudoniem ‘Blue’. De twee raken met elkaar in contact, zonder elkaars identiteit te kennen. Maar je voelt hem al: dat fijne digitale geflirt blijft niet anoniem… Het komische en gevoelige Love, Simon is geschreven door Elizabeth Berger en Isaac Aptaker die meewerkten aan de hitserie This Is Us. En ook de makers van tienertearjerker The Fault in Our Stars hielpen een handje mee. Nou, dan mogen we op z’n minst een fijne feelgood verwachten met hopelijk een inspirerende boodschap. Let’s see and find out!
    Vanaf 14 juni in de bioscoop

Ocean's 8

Alleen al voor de cast wil je toch gewoon naar deze Ocean’s Eleven-spinoff? Sandra Bullock, Cate Blanchett, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling… en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er gaan zelfs geruchten dat ook Matt Damon en George Clooney te zien zijn. Maar terug naar de vrouwen, want die zijn in deze actie-comedy van plan om diamanten ter waarde van 150 miljoen dollar te stelen tijdens het Met Gala. Ook wel hét mode- en kunstevent van het jaar. Heul veul fotografen en security dus. Probleem is alleen wel dat de begeerde bling zich bevindt om de nek van wereldberoemde actrice Daphne Kluger (Anne Hathaway). We gaan deze maand zien of het de bandita’s lukt.
    Vanaf 21 juni in de bioscoop

Incredibles 2

Kun je je de eerste Incredibles nog herinneren? Het was de eerste (en megasuccesvolle en megahilarische) avondvullende Pixar-film waarin mensen de hoofdrol speelden. Een superheldengezin om precies te zijn, dat na een reeks incidenten op verzoek van de overheid in de anonimiteit een normaal leven moest gaan leiden. Dat duurde natuurlijk niet lang. In dit nieuwe animatieavontuur staat vooral mama Incredible in de spotlight terwijl haar man thuis voor de kinderen zorgt: ook een uitdaging. Maar wanneer er een briljante superschurk opduikt, gaat het complete gezin de strijd tegen hem aan. Dat wordt weer genieten!
    Vanaf 27 juni in de bioscoop

Redbad

Redbad De makers van Redbad zullen Facebook vast heel dankbaar zijn. Die eisten namelijk dat de trailer geblokkeerd moest worden, omdat deze ‘beledigend voor grote bevolkingsgroepen’ zou zijn. Och heden… En nu wil natuurlijk íedereen weten waar de nieuwe film van Roel Reiné over gaat. Even kort door de bocht: Redbad volgt het verhaal van de gelijknamige Friese koning en legende die samen met de Vikingen de strijd aangaat tegen het oprukkende christendom. De hoofdrol wordt gespeeld door Gijs Naber (mét woeste baard) en hij wordt bijgestaan door een internationale cast bestaande uit onder andere Jonathan Banks (Breaking Bad) en Søren Malling (Borgen, The Killing). Ook Dutchies Egbert-Jan Weeber, Loes Haverkort, Lisa Smit, Teun Kuilboer en vele anderen zijn van de partij. Check de trailer even, die ziet er zeer indrukwekkend uit.
    Vanaf 28 juni in de bioscoop

Je kunt natuurlijk van nog veel meer toffe films genieten in juni! Wat dacht je bijvoorbeeld van de horrorhit Hereditary (schijnt suuuuper scary te zijn), Western (bekroonde film van de makers van Toni Erdmann) en Gus van Sant's Don't Worry, He Won't Get Far on Foot (
    tragie-komedie met Joaquin Phoenix, Jonah Hill en Rooney Mara). Have fun!

• 7/10

• 8½/10