Kill Bill: bloedbad galore

• Kill Bill: Vol. 1 en 2

Wraak was nog nooit zo zoet, bloederig en stijlvol als in Quentin Tarantino's Kill Bill Vol. 1 en 2. En je kunt ze zien op NPO 3!

Yass! Zaterdag 15 september en zaterdag 22 september zendt NPO 3 Tarantino's juweeltjes Kill Bill: Vol. 1 en 2 uit. Hier vind je vier redenen waarom deze films niet mag missen. Of gewoon weer een keertje moet kijken. Want deze hebben jullie natuurlijk allang gezien ;-)

Ultieme wraakfilm

Wat doe je als je op je bruiloft wordt neergeschoten door je baas en je collega’s? Juist ja, dan neem je wraak. Bloederige, zoete wraak. ‘The Bride’ (Uma Thurman) overleeft de kogel door haar kop, maar ligt vervolgens een paar jaar in coma. Als ze eenmaal bijkomt, wil ze maar één ding: de leden van haar huurmoordenaarssquad één voor één vermoorden. En opdrachtgever Bill? Die bewaart ze tot het laatst.

kill bill snow

Quentin Tarantino: need we say more?

Na Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Jackie Brown waren de verwachtingen hooggespannen. Nou, die maakte regisseur Quentin Tarantino met Kill Bill ruimschoots waar. De films sleepten verschillende belangrijke nominaties in de wacht en brachten wereldwijd respectievelijk meer dan 180 en 152 miljoen dollar op (FYI: ze kostten ‘maar’ 30 miljoen, dikke winst dus). Zeer verdiend ook, want Kill Bill is een supervermakelijke, energieke en gelikte film vol fantastische gevechten en mooie hommages aan verschillende (B)filminvloeden. Tarantino mixt genres en stijlen op epische wijze door elkaar. Denk: martial arts meets western. Denk: blaxploitation meets anime. En die soundtrack, sweet baby Jesus die soundtrack. #onrepeat

Schitterend geweld

Kan het voor jou niet bloederig genoeg? Op filmgebied dan hè? Dan zul je absolutement lekker gaan op Kill Bill. Hij werd na z’n eerste release omschreven als de meest gewelddadige film ooit uitgebracht door een grote Hollywood-studio (die het doorgaans liever op safe spelen: levert meer geld op). Tarantino kreeg dit voor elkaar door de megahoge dosis geweld verbluffend mooi, in zwart-wit, anime-stijl of juist hilarisch in beeld te brengen. Maakt het allemaal iets beter te behappen. Slim. En memorabel ook: Kill Bill zit vol plaatjes die op je netvlies gebrand zullen staan.

kill bill squad

Uma & Co: topcast

Leading lady Uma Thurman deed onlangs nog uit de doeken dat de opnames niet altijd één grote fissa waren. Sterker nog: ze raakte op de filmset betrokken bij een auto-ongeluk. Een ongeluk waar Tarantino overigens netjes z’n excuses voor aanbood; de studio van Harvey Weinstein deed liever alsof er niets gebeurd is. Klasse Harvey, klasse... Gelukkig was ze in staat de film af te maken, want Uma’s vertolking als ‘The Bride’ is er eentje voor in de boeken. En ook haar tegenspelers zijn stuk voor stuk om van te smullen. Kijk zelf maar, op NPO 3.

Enjoy!

Kill Bill Vol. 1
    Zaterdag 15 september 22.25 uur op NPO 3 en op NPO Start