5 fijne kijktips van: Sagid Carter

Kun je voor je dagelijkse dosis kijkvoer nog wat extra inspiratie gebruiken? Check dan dit fijne tiplijstje van Sagid Carter. De radio-dj wordt ook wel ‘de vrouw met de beste muzieksmaak van 3FM’ genoemd. Eens kijken hoe het zit met haar smaak op het gebied van films en series.

“Ik heb sinds een lange tijd weer met tranen in mijn ogen voor de televisie gezeten!”

Je Corontaine-watchlist kan vast de nodige aanvulling gebruiken. Daarom delen bekende NPO-gezichten speciaal voor alle thuisblijvers hun favo films, series en documentaires. Deze keer is het de beurt aan Sagid Carter. Met haar radioshow Club Carter bracht ze je helemaal in de stemming voor je uitgaansavond. Sinds 1 april presenteert ze het dagelijkse VPRO-programma 3voor12 radio op 3FM. En je hebt vast de toffe Lowlands-reportages gezien die in 2019 maakte met Tim den Besten en Eva Koreman.

20th century women

1. 20th Century Women

“Ik vond dit zo’n mooie film! Hierin wordt het leven weergegeven vanuit vier verschillende perspectieven. Als je de titel ziet, denk je dat 20th Century Women een film is die voornamelijk gaat over de moderne vrouw. Maar de hoofdrol is juist voor de tiener Jamie (Lucas Jade Zumann) die eind jaren zeventig opgroeit in een omgeving met voornamelijk vrouwen.” TRAILER 20th Century Women is te zien op NPO Plus.

unorthodox-esty-and-yanky

2. Unorthodox

“Een vierdelige Duits-Amerikaanse serie op Netflix over een jonge vrouw die opgroeit in een Orthodoxe Hasidic gemeenschap in Brooklyn, New York en daaruit wil breken. Het verhaal is gebaseerd op de autobiografie van Deborah Feldman. De hoofdrolspeelster Shira Haas is echt onwijs goed! Ik heb sinds een lange tijd weer met tranen in mijn ogen voor de televisie gezeten!” TRAILER

the florida project 2

3. The Florida Project

“Een schrijnende, maar prachtige film over een jonge moeder die met haar brutale jonge dochter van zes in een motel in Florida woont. In The Florida Project krijg je een kijkje in het leven van dit bijzondere gezin die er met al hun macht het beste van proberen te maken. Wat ik ook heel bijzonder vind aan deze film, is de manier waarop de megavrolijke en kleurrijke cinematografie de droevige realiteit van hun leven versterkt.” TRAILER The Florida Project is te zien op NPO Plus.

High-Fidelity-Rob-Hulu

4. High Fidelity

“De serie High Fidelity op Hulu is een remake van de muzikale komedie High Fidelity, een film uit 2000. In de serie speelt Zoë Kravitz de onsympathieke Robyn ‘Rob’ Brooks die haar romantische verleden herleeft om zo over haar meest recente break up heen te komen. Deze trip down memory lane wordt begeleid door te gekke muziek. De échte ‘hoofdrolspeler’ in deze serie is dan ook eigenlijk niet Rob, maar de soundtrack die is samengesteld door niemand minder dan Questlove!” TRAILER

feel good

5. Feel Good

“Feel Good is een van Netflix’s nieuwste series vol humor, liefde en drama. De semi-autobiografische serie is bedacht door de Canadese Mae Martin en vertelt het verhaal over een stand-up comedian (Mae) die kampt met een verslavingsverleden. Ook verliest ze zichzelf in haar nieuwe relatie. Als je de series: Please Like Me, Love en Girls te gek vindt, dan weet ik zeker dat je Feel Good ook tof vindt. Ik heb de serie in één dag helemaal uitgekeken. Helaas…” TRAILER

Nog meer inspiratie? Check dan ook de fijne tiplijstjes van Hanna van Vliet, Juliette van Ardenne en Florian Regtien!

Golden boy David Wristers over Goud: van de turnhal naar de filmset

• Goud