5 fijne kijktips van: Juliette van Ardenne

Kun je voor je dagelijkse dosis kijkvoer nog wat extra inspiratie gebruiken? Check dan dit fijne tiplijstje van Juliette van Ardenne! De hoofdrolspeelster uit hitseries Stanley H. en Smeris deelt 5 favo films en series waar ze de huidige thuisblijfperiode lekker mee doorkomt.

stanley h

"Iedereen struggelt, iedereen heeft een geheim. Een fantastische dramaserie!"

Je Corontaine-watchlist kan inmiddels vast de nodige aanvulling gebruiken. Daarom delen bekende NPO-gezichten speciaal voor alle thuisblijvers hun favo films, series en documentaires. Deze keer is het de beurt aan actrice Juliette van Ardenne. Zij speelde onlangs nog Annemoon in de NPO-hitserie Stanley H., ze is de stoere rechercheur Lotte in de serie Smeris en speelde daarnaast onder andere in Dokter Tinus en Zoop!

big little lies

1. Big Little Lies

"Zo’n vette serie. Geweldige actrices. Supergoed gespeeld. Mooie muziek. Om te smullen. Er is zoveel (onderliggende) spanning en het is met vlagen ook echt grappig door de heerlijke, rijke personages. Iedereen struggelt, iedereen heeft een geheim. Een fantastische dramaserie over een groep vrouwen in een klein dorp die tot elkaar veroordeeld raken." Big Little Lies is te zien op Ziggo. TRAILER

geen koningen in ons bloed

2. One Night Stands

"Check deze reeks films van ongeveer 50 minuten van zeer getalenteerde, (destijds) jonge Nederlandse makers! Zij kregen de kans om met dit filmproject (dat later Centraal heette en nu De Straat) hun eerste, lange speelfilm te maken. De filmmakers hebben hun ziel en zaligheid erin gestopt en er zitten echt pareltjes tussen. Elk jaar weer een zooitje gedurfde ‘dit-ben-ik-en-dit-soort-films-móet-ik-maken’-films."

centraal

"Ik ben zelf vooral fan van waarachtig drama: dicht op de huid, laat me maar meegaan... en ik ben nog geen jaar teleurgesteld. Mocht je zin hebben in mooi Nederlands drama, kijk dan vooral Horizon van Giancarlo Sanchez, Voor Emila van Martijn Maria Smits, In vrijheid van Floor van der Meulen en Geen koningen in ons bloed van Mees Peijnenburg. Fantastisch gespeeld en met liefde gemaakt. Ik mis er nog een heleboel, er is genoeg te kiezen. Allemaal te vinden op NPO Plus en echt de moeite waard." TRAILER CENTRAAL

Vingers

3. NTR Kort!

"Zo zijn er ook de Kortjes. Zoveel goud! Het is heel leuk om gewoon lekker veel verschillende korte films te bekijken van Nederlandse bodem. Een van mijn allerlievelings is Zwemparadijs van Lodewijk Crijns, over twee meisjes die proberen het heel erg naar hun zin te hebben in een zwembad waar ze voor het eerst alleen naartoe gaan. Zo grappig en lief verteld. Kijk deze en doe jezelf daarna ook een plezier met Raak van Hanro Smitsman, gevolgd door Vingers van Michiel ten Horn, Gratis van Tobias Smeets & Merijn Scholte-Albers, Sjaaks vrouw is dood, dus hij moet iets zeggen van Eva M.C. Zanen, Over Vis en Revolutie van Margien Rogaar en vergeet ook vooral Suiker niet van Jeroen Annokkeé. Vet." NTR KORT! bij NPO Plus

call me by your name 2

4. Call Me by Your Name

"Dit is een prachtige, intense, poëtische, eerlijke, adembenemende, liefdevolle, pure, rakende, rustige, verfijnde, sensitieve, wonderschone film. En die moet je gewoon zien! Op Netflix kan dat." TRAILER

de rouille et dos

5. De Rouille et d'os

"Ook op Netflix. Ik heb De rouille et d'os destijds drie keer in de bios gezien. Ik was er zo door gegrepen, het heeft een grote aantrekkingskracht. De film gaat over de relatie tussen een werkloze kickbokser en een orkatrainster die een vreselijk ongeluk heeft gehad. Een zeer indrukwekkende en waanzinnige film van Jacques Audiart (Un prophète), met de geweldige Marion Cotillard en ijzersterke Matthias Schoenaerts in de hoofdrollen. Zeker zien." TRAILER

Golden boy David Wristers over Goud: van de turnhal naar de filmset

• Goud

While We’re Young: wanhopig jong en hip(ster) willen blijven