Jochgem leert Frank van der Lende series kijken

Serietovenaar Jochgem van der Mel was gisteren te gast in de 3FM show van Frank van der Lende om hem van serie-advies te voorzien.

Voor de NPO 3-Bingewatcher zijn dit gouden tijden. Maandelijks komen er steeds mooiere series uit over de meest uiteenlopende onderwerpen. Op dit moment zijn de kijkparels het sprookjesachtige A Series of Unfortunate Events en kookserie Chef's Table. Hier laten meesterkoks hun passie voor koken zien, en dat is zelfs leuk voor mensen die een pan water nog laten aanbranden. Het is "net als Top Gear kijken terwijl je niets om auto's geeft".

Maar waar Jochgems hart echt harder van gaat kloppen is zijn andere passie: sneakers. En wel wis en waarachtig: Netflix maakt nu een serie over creatievelingen zoals  architecten, fotografen tot grafisch ontwerpers. Maar het allerbelangrijkste is dat Nike-design opperhoofd Tinker Hatfield ook voorkomt in de serie. "En dat is voor mij echt een soort halfgod."

Luister hieronder naar het fragment waarin hij Frank probeert te overtuigen om de serie ook te gaan kijken. Hij heeft er zelf in ieder geval nu al zin in: "vanavond lig ik met een zak HamKa's op mijn buik de eerste aflevering te kijken".

Vis A Vis: de Spaanse Orange Is The New Black?

• Vis A Vis
    • 8-/10