Magisch nieuws voor alle Harry Potter fans

Heb jij ook alle Harry Potter-boeken en films uitgespeeld? En zou je dolgraag terug willen naar Hogwarts om alle spannende avonturen van Harry, Ron en Hermione opnieuw te beleven op groot scherm? Dan wordt jouw zomer ineens een stuk leuker!

Ben jij team Gryffindor of ga je stiekem beter op de Slytherins?

harry potter severus snape

Hogwarts, quidditch, Diagon Alley, O.W.L.’s, Dumbledore, Snape, Dobby, Hedwig, Voldemort… je hoort ‘Harry Potter’ en je waant je weer direct in de wondere wereld die uit de toverpen van J.K. Rowling rolde. Het is alweer 23 jaar geleden sinds het eerste boek The Philosopher’s Stone verscheen. Er volgden zes andere delen, megasuccesvolle verfilmingen (Deathly Hallows: Part 2 staat op nummer 12 van de best bezochte films ooit), de Fantastic Beasts-reeks, een Tony-winnend West End-theaterstuk en themaparken. Het jaarsalaris van J.K. Rowling wordt volgens Loonwijzer.nl inmiddels geschat op ruim 53 miljoen euro, zo’n anderhalve ton per dag. Ka-ching!

harry potter 5

#HarryPotterZomer

Dat salaris kan Ms. Rowling deze zomer aanvullen, want voor iedereen die het nieuws gemist heeft: ALLE Harry Potter-films komen opnieuw uit in de bioscoop! Dat is niet alleen geweldig voor de fans van het eerste uur die ze graag opnieuw op XL-formaat kijken; het is ook een unieke kans voor alle laatbloeiers die de films nog niet eerder op het witte doek zagen (óf alle haters die ons geeks uitlachten maar stiekem retenieuwsgierig zijn). En ook alle fans van Robert Pattinson opgelet: de Britse mooiboy brak internationaal door met zijn rol als Cedric Diggory in The Goblet of Fire.

harry potter 4

2 films per week

Vanaf 16 juli verschijnen iedere week twee titels, met op 3 augustus de spectaculaire finales Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 en Part 2. Alle films zijn voor deze speciale re-release trouwens ook voor het eerst in IMAX te zien. De voorverkoop is inmiddels gestart via alle reguliere verkoopadressen, dus ik zou zeggen: accio bioscoopkaartje! (Dat is geek-talk voor: grijp je ticket).

prisoner of azkaban 2

Wistjedatje

P.S. wist je trouwens dat niemand minder dan Alfonso Cuarón (Gravity, Roma) de derde film The Prisoner of Azkaban regisseerde? De filmmaker kreeg daarmee voor het eerst de kans om een Hollywoodfilm te maken, maar sprong niet bepaald een gat in de lucht. Het was goede amigo en regisseur Guillermo del Toro die zei: ‘Gast, doe niet zo arrogant. Ga naar een boekhandel, koop de boeken en dan praten we verder’. Gelukkig maar, want Cuarón was na het bingen van de boeken meteen om en maakte met The Prisoner of Azkaban een van de betere Harry Potter-films.

Meer kijkvoer? Check dan het overzicht van alle nieuwe films die in juli in de bioscoop draaien.

#hittegolf: afkoelen doe je met deze superchille films en series!

Jan Kooijman gaat GoT-style voor nieuwe bioscoopcampagne