Flack: Britse Scandal vanaf 5 augustus op NPO 3

• Flack
    • 7+/10

Vanaf maandag 5 augustus kun je op NPO3 iedere week genieten van de problemen van een ander. En laten we eerlijk zijn, dat zijn toch de beste problemen? Flack is een soort van Britse versie van Scandal, dus verwacht een flinke dosis krankzinnig crisismanagement. Smullen geblazen!

Het zijn net mensen, maar dan met een misplaatst gevoel van onaantastbaarheid.

Je hoeft maar een willekeurig roddelblad open te slaan om te zien dat het leven van de gemiddelde celeb allesbehalve over rozen gaat. Ze liegen, bedriegen, gebruiken, misbruiken en manipuleren er lustig op los. Het zijn net mensen, maar dan met een misplaatst gevoel van onaantastbaarheid. Natuurlijk zuigen eindredacteuren – in een poging de losse verkoop een beetje op te krikken – van alles uit hun duim, maar waar rook is, is vuur. Afgetrainde r&b-zangers die platen vol zingen met mierzoete liefdesliedjes, om vervolgens bij thuiskomst hun vriendin door de kamer te meppen. Actrices die als wandelende apotheek wat bij proberen te verdienen op een dancefestival. Presidenten die op Twitter nogal moeite hebben om hun racistische inborst te beteugelen. Hadden ze maar iemand waar ze op terug konden vallen om hun puin op te ruimen, hadden ze maar zo iemand als Robyn in Flack.

Miss Fix-a-lot
    Aangezien er een causaal verband lijkt te bestaan tussen de hoeveelheid nullen op je bankrekening en het vermogen om je eigen boontjes te doppen, is er een levendige markt van babysitters. Babysitters die geen luiers verwisselen, maar babysitters die de roddelbladen bewerken, wanneer hun cliënt wordt gesnapt in een slecht verlichte SM-kelder met een rode bal in z’n mond. Robyn – die veel seriekijkers nog wel zullen herkennen als Sookie Stackhouse uit True Blood – is zo’n babysitter, een fixer. Snuift je escort zich in een shabby hotelletje in een coma? Gewoon even Robyn bellen. Wat naar antisemitisme ruikende uitspraken gedaan over een collega-politicus? Robyn to the rescue! Daar waar Robyn zich opwerpt als Miss Fix-a-lot voor een ieder met problemen (en een goed gevulde portemonnee), krijgt ze haar eigen leven maar met moeite op de rails. Nou ja, je hoeft zelf niet op hoog niveau gevoetbald te hebben om een goede trainer te zijn, zullen we maar zeggen.

Wat naar antisemitisme ruikende uitspraken gedaan over een collega-politicus?

Britse Scandal
    In feite is Flack natuurlijk gewoon de Britse versie van Scandal, maar dan gecombineerd met wat goed geplaatste humor. Het is Ray Donovan, maar dan zonder al de kopstoten waarbij de voortanden door de kamer vliegen. Camera’s op het leven van een fixer is inmiddels een beproefd recept en Flack stelt wat dat betreft niet teleur. Is het de beste serie die je ooit hebt gezien? Nee natuurlijk niet, maar dat is ook niet de taak van deze nieuwste van Pop. Dit is er één om zonder al teveel denkwerk achterover te timmeren. Zo één die je perfect kunt combineren met candy crushen en blind in een enorme bak met zoute popcorn graaien. Naarmate de serie vordert raak je zelfs een beetje nieuwsgierig hoe het – ietwat bedorven – karakter van Robyn zich gaat ontwikkelen en daar zullen we in de toekomst geheid antwoord op gaan krijgen, want Flack is inmiddels verlengd met een tweede seizoen. Dus dat.

• Pop (2019)
    • Vanaf 5 augustus iedere maandag om 21:15 bij BNNVARA op NPO3
    • Ongeduldig typetje? Het hele seizoen Flack is al te zien op NPO Start Plus