5 Vette Films in Mei

• Deze maand in de bios

De komende maand komen er weer heel wat films uit in de bioscoop, maar deze lijken ons in ieder geval heel vet!

Song to Song
    Een film over de muziekindustrie van Austin, met Ryan Gosling, Michael Fassbender, Rooney Mara en Natalie Portman! Dat wordt vast een hippe swingende film, toch? Nou, hij is van regisseur Terrence Malick, bekend van The Tree of Life en The Thin Red Line… poëtische, trage, volgens sommigen pretentieuze films waar je wel echt wel van moet houden. Hopelijk is deze niet zo verschrikkelijk als To The Wonder.

King Arthur: Legend of the Sword
    Camelot, Excalibur en de Ridders van de ronde tafel. Ja, begint er een belletje te rinkelen? Dit is het verhaal van King Arthur. Maar nu is regisseur Guy Ritchie (Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch & Sherlock Holmes) ermee aan de haal gegaan. Charlie Hunnam (die biker van Sons of Anarchy) trekt het magische zwaard uit de steen en moet zijn lot zien te vervullen als de legendarische King Arthur. Spannend! Bij deze film ligt de focus vooral op zijn rise to power, maar wie weet krijgen we een vervolg als dit een succes wordt?!

The Circle
    Ik heb me best goed vermaakt met het boek van Dave Eggers, maar tijdens het lezen zag ik geen seconde Emma Watson, Tom Hanks en John Boyega voor me. Je kunt zeggen dat ik een licht voorgevoel heb dat dit een matige film wordt met een flink staaltje miscasting. Maar ach, laten we gewoon van het beste uitgaan en wie weet wordt het gewoon een spannende, actuele technothriller.

Alien: Covenant
    In space no one can hear you scream! Maar in de bioscoop gaan de gillende mensen zeker te horen zijn, want er is weer een nieuwe Alien film. Hoewel niet iedereen onder de indruk was van Prometheus (2012) is er nu toch een vervolg. Ridley Scott staat weer aan het roer en Michael Fassbender is ook weer van de partij. Verder kan je natuurlijk wel wat Facehugger-actie verwachten en heel heel veel andere narigheid. Zin in!

Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge
    Oké, laten we het meteen maar zeggen! Het vierde deel van Pirates of the Caribbean (On Stranger Tides) was een ramp. Echt verschrikkelijk! Maar de trailers van de nieuwe film geven ons weer hoop. En ja, hoop doet leven en zo. Johnny Depp, Geoffrey Rush, Keira Knightley en Orlando Bloom zijn allemaal weer terug voor een nieuw avontuur. Dit keer nemen ze het op tegen badguy Javier Bardem (Captain Salazar) die een gruwelijke hekel lijkt te hebben aan piraten en vooral aan Jack Sparrow. We kunnen niet wachten! Yo Ho Yo Ho! A pirate’s life for me…

Martin Scorsese - The Exhibition in Eye Amsterdam!robertdeniro5

Van 25 mei tot 3 september is er in het Eye Filmmuseum een tentoonstelling over de allerbeste regisseur aller tijden: Martin Scorsese. Je kunt vrijwel al zijn films zien plus een selectie van zijn favoriete films. GoodFellas en Taxi Driver in 4k op het witte doek?? Count us is!!