De leukste films voor het paasweekend

Een lang weekend = lekker veel tijd om films te kijken. In de bios, vanaf je comfy bank of nog beter: lekker lui vanuit je bed. Why not? Het is vakantie! Ik zet hier een paar leuke tips voor jullie op een rijtje.

In de bioscoop
    Gloria Bell 2

Bezoek je dit weekend de bios, dan valt er genoeg te kiezen! Voor een goed excuus om tegen een date aan te kruipen, móét je naar de toffe horrorthriller Us. Krijg je er als extraatje ook een verdomd goede film bij. Als liefhebber van politiefilms met een goede portie actie én nostalgie zal je je gegarandeerd vermaken bij Baantjer het begin. Zijn feelgoodfilms met een boodschap meer je ding? Overweeg dan Gloria Bell of het Franse Le grand bain. Zeg je: allemaal leuk en aardig, maar liever iets fam-proof? Dan gaan jullie toch gewoon met z’n allen naar de Disney-classic Dumbo of het luchtige superheldenavontuur Shazam!?

Films op NPO Start
    matterhorn 2

Je hoeft natuurlijk helemaal de deur niet uit om goede films te kijken. Gewoon even inloggen op NPO Start kan ook! Voor het paasweekend raad ik graag de licht absurde en hartverwarmende tragikomedie Matterhorn aan; een van mijn all-time favorites van eigen bodem. De film is geschreven en geregisseerd door Diederik ‘De luizenmoeder’ Ebbinge en heeft supervermakelijke rollen voor Ton Kas ('t Schaep met de 5 pooten) en René van ’t Hof (Flodder). Ben je meer in de mood voor zomerse passie, romantiek en drama? Check dan Vicky Cristina Barcelona waarin een vurige driehoeksverhouding tussen Javier Bardem, Penélope Cruz en Scarlett Johansson compleet uit de hand loopt. In schitterend Barcelona, dat dan weer wel.

Chillen met Netflix
    homecoming

Netflix staat deze week natuurlijk helemaal in het teken van Beyoncé’s eigen docu Homecoming! Deze ode aan het optreden van Queen B op het festival Coachella in 2018 belooft een lust voor oog en oor te worden. Nice! En vanaf 17 april beschikbaar, op tijd voor het paasweekend dus. Maar Netflix heeft nog meer goodies. De nieuwe Netflix originals The Perfect Date (zwijmel zwijmel) en Someone Great (romcom 2.0) bijvoorbeeld. Groot fan van superheldenavonturen? Spider-Man: Homecoming en Wonder Woman zijn nu ook beschikbaar! En voor iedereen die actie lust (van categorie rammen en knallen tot intelligente actiethriller): het streamassortiment is net uitgebreid met Furious 7 (lekkah!) en Spy Game met mooie rollen voor Brad Pitt en Robert Redford.

Fijn filmweekend!

• 7/10

• 8½/10