NOvember? More like: YESvember! Want er komen deze maand kneiterveel gave nieuwe films uit. Ga er even voor zitten, pak je agenda erbij en check hier welke titels je zeker niet mag missen.

Laat je post de komende maand maar bij de bioscoop bezorgen, want er staat een hoop lekkers op het november-menu. Van epische maffiataferelen en een vervolg op The Shining tot de grote winnaar van Cannes én de filmversie van een van Nederlands populairste misdaadseries.

7.NOVEMBER: A TALE OF THREE SISTERS

Fijn toch, hoe je vanuit je luie bioscoopstoel regelmatig een boeiend kijkje over de grens kan nemen? Het bekroonde drama A Tale of Three Sisters voert je naar Turkije waar drie zusjes terugkeren naar het armoedige afgelegen dorpje in Anatolië waar ze met hun vader opgroeiden. Hij stuurde ze naar pleeggezinnen voor een beter leven. Maar nu staan ze ineens weer op de stoep. Oeps. TRAILER

7.november: Beats

Zin in een ouderwets underground rave-feestje? In Beats vier je dat samen met de Schotse BFF’s Johnno en Spanner die op het punt staan ieder hun eigen volwassen weg te gaan. En dus stelen ze op hun laatste nacht samen geld van Spanners broer om samen helemaal los te gaan. Een universeel verhaal over vriendschap vol pompende beats. In stijlvol zwart-wit! TRAILER

7.november: Doctor Sleep

Je moet het maar durven: een vervolg maken op de megaklassieker The Shining. Regisseur Mike Flanagan waagt zich in Doctor Sleep aan de verfilming van Stephen Kings gelijknamige boek waarin The Shining-boy Dan Torrance inmiddels een volwassen kerel is. Hij is nog steeds getekend door het trauma dat hij opliep toen z’n vader helemaal loco werd, maar heeft rust. Totdat een tiener met dezelfde mysterieuze krachten hem om z’n hulp vraagt… TRAILER

7.november: The Report

Geen gezellige kost, wel een must see als je goed gaat op schokkende, waargebeurde verhalen over de CIA en hun dirty ‘little’ secrets. In The Report komt Senaat-onderzoeker Daniel Jones (Adam Driver) achter gruwelijke martelpraktijken die de CIA jarenlang probeerde te verzwijgen. Maar het publiceren van zijn rapport wordt wat lastig als het Witte Huis en de beruchte inlichtingendienst hier een stokje voor proberen te steken. TRAILER

14.november: The Irishman

Robert De Niro, Al Pacino én Joe Pesci in een misdaadfilm van Martin Scorsese; need I say more?! Nou, misschien wel handig om te vertellen dat deze Netflix-productie (die gelukkig ook in de bioscoop te bewonderen is) maar liefst 3 uur en 29 minuten duurt! En als de eerste reacties kloppen, wil je van dit pareltje geen seconde missen. Ik had niet gedacht dit ooit te zeggen, maar misschien toch fijn als de filmtheaters een korte plaspauze inlassen? TRAILER

20.november: Frozen 2

Disney zit er warmpjes bij deze Kerst, want na alle Avengers-hits en sprookjesremakes volgt ook nog het langverwachte vervolg op het megasucces Frozen. Een film waar je zelfs als je geen kinderen, kleine broertjes of nichtjes hebt, haast niet onderuit komt. Denk je van wel? Beweer nu dan maar dat je het liedje ‘Let It Go’ niet kent… Precies. TRAILER

21.november: The Farewell

Stel dat je er eerder dan je geliefde oma achter komt dat ze terminale kanker heeft? Zou je haar dan inlichten? In The Farewell besluit de familie van Billi (rapper/actrice Awkwafina) om hun lieve Chinese oma niet in te lichten. En in plaats daarvan organiseren ze een nepbruiloft in China zodat de hele familie een excuus heeft om naar hun moederland af te reizen en oma te zien. Een opmerkelijk en warm familieportret die je niet snel vergeet. TRAILER

28.november: Knives Out

Daniel Craig, Chris Evans, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Don Johnson, Toni Collette, Christopher Plummer… wat een cast heeft schrijver en regisseur Rian Johnson (Star Wars: The Last Jedi, Looper) om zich heen verzameld! Met Knives Out brengt hij een ode aan de boeken van Agatha Christie. Je weet wel, zo’n moordmysterie waarin iedereen verdacht is. Heerlijk! TRAILER

28.november Marriage Story

Laat je niet misleiden door de titel: Marriage Story is namelijk een break-up film waarin twee scheidende ouders tegenover elkaar komen te staan in hun strijd om de voogdij van hun zoontje. En daarmee zeggen en doen ze dingen waarvan ze nooit hadden gedacht daar überhaupt toe in staat te zijn. Iedereen die de film tot nu heeft gezien, is laaiend enthousiast en Adam Driver en Scarlett Johansson schijnen de rollen van hun levens te spelen. Zien! TRAILER

28.november: Parasite

De winnaar van de Gouden Palm in Cannes én grote Oscarfavoriet Parasite komt eind deze maand eindelijk uit! In de film van Bong Joon-ho (Snowpiercer, Okja) raakt een arm gezin gefascineerd door de rijke familie Park. En ze zien een mogelijkheid om van hun luxe bestaan te profiteren. Maar wanneer een onverwacht voorval roet in het eten gooit, moet de familie alles op alles zetten om hun nieuwe luxe leventje in stand te houden. TRAILER

28.november: Penoza: The Final Chapter

De bioscoopfilm Downton Abbey bewees gelukkig dat een geslaagde verfilming van een hitserie mogelijk is. Laten we hopen dat Penoza: The Final Chapter hetzelfde doet! Drugskoningin Carmen van Walraven, aka De Zwarte Weduwe, blijkt in dit laatste hoofdstuk nog te leven en duikt onder in Canada. Wanneer ze daar uit zelfverdediging een overvaller doodt, moet ze echter terug naar Nederland. En daar hebben een paar niet-zo-gezellige types nog wat rekeningen met De Zwarte Weduwe open staan. TRAILER

Nog meer films in november?

Last-Christmas st 18 jpg sd-low Copyright-Universal-Pictures

7 november Last Christmas: Kerstromcom met Emilia Clarke, Emma Thompson en een prominente rol voor de hit van George Michael.