Baantjer het begin st 10 jpg sd low photo by pief weyman widescreen 1554362529

Nieuwe films in april

April wordt chill in de bioscoop! Zo krijgen we Avengers: Endgame, een nieuwe Baantjer én de Franse megahit Le Grand Bain waarin een groep mannen traint voor het WK synchroonzwemmen. Génial!

Gloria-Bell ps 1 jpg sd-low

4 april: Gloria Bell

Na het Oscar-winnende Una mujer fantástica (aanrader!) en het indrukwekkende Disobedience (aanrader!) komt Sebastián Lelio nu met Gloria Bell. En daarvoor heeft de Chileense regisseur niemand minder dan de altijd prachtige Julianne Moore weten te strikken. In dit luchtige drama speelt Moore de rol van de 58-jarige Gloria Bell die zich nog altijd een frisse fruitige dertiger voelt. Zo fris dat dat ze ’s avonds de dansvloer van menig club in L.A. onveilig maakt. Gloria is ondertussen ook nog op zoek naar de liefde van haar leven. En wanneer ze op een avond Arnold ontmoet, begint er een compleet nieuw avontuur.
    TRAILER

Shazam- ps 1 jpg sd-low ©-2019-Warner-Bros-Ent All-Rights-Reserved

4 april: Shazam!

Droomde jij er vroeger ook weleens van een superheld te zijn? Ik wel! In het nieuwe superheldenspektakel Shazam! wordt deze droom werkelijkheid voor de 14-jarige Billy Batson (Asher Angel). Met behulp van een oude tovenaar krijgt hij het complete superpowers-pakket: vliegen, röntgenogen, razendsnel rennen…en dat in het lichaam van een gespierde volwassen man (Zachary Levi). Alleen, wat doe je met die speciale krachten? Mensen op straat imponeren met trucjes en selfies verkopen, in het geval van Billy. Wanneer de bad guy Dr. Thaddeus Sivana (Mark Strong) echter ten tonele verschijnt, moet de puber echter ineens serieus aan de bak. Zal DC Comics (Marvels grote concurrent) hiermee nu eindelijk een écht geestige film tevoorschijn toveren?
    TRAILER

4 april: God Only Knows

De trailer blies me in alle eerlijkheid niet omver (sorry). Waarom ik deze film dan toch op het tiplijstje plaats? Nou, omdat een trailer lang niet alles zegt over een film. Bovendien komt God Only Knows van Mijke de Jong, een van Nederlands meest succesvolle regisseurs die onder andere de prijswinnende films Joy en Layla M maakte. Haar nieuwste film gaat over twee zussen (Monic Hendrickx en Elsie de Brauw) en hun overspannen broer (Marcel Musters). Wanneer zij de zorg voor hem op zich nemen, komen de familieverhoudingen al snel onder spanning te staan. Ik kan me zo voorstellen dat God Only Knows een (pijnlijke én leuke) feest der herkenning is voor iedereen die broers en zussen heeft. Ben benieuwd!
    TRAILER

11 april: Le grand bain

‘The Full Monty in Speedos’. Voor iedereen die deze Engelse klassieker uit 1997 niet kent: The Full Monty was een hi-la-ri-sche comedy over zes werkloze mannen die besluiten een striptease-act te doen om geld te verdienen. Dus als dat op een poster van een Franse comedy staat met daarop acht mannen in zwembroekjes: nu al leuk! Deze monsieurs hebben allemaal zo hun eigen struggles, maar wel één ding met elkaar gemeen: ze bekwamen zich in het gemeentelijke zwembad in de kunst van het synchroonzwemmen. Wanneer ze besluiten om voor hun land uit te komen op het WK, stuit dat op veel scepsis van familie en vrienden. En dat zal vast een heerlijke feelgood vol humor en sentiment opleveren. Le grand bain is trouwens gebaseerd op ware gebeurtenissen en is met 4,3 miljoen bezoekers een van de grootste Franse filmhits van het moment.
    TRAILER

18 april: Baantjer het begin

Baantjer komt dit jaar niet alleen terug als serie, maar ook als bioscoopfilm! Nu zijn remakes altijd een risico. En wat mij betreft werken ze vooral als de makers een geheel eigen draai aan het origineel geven. Mét nieuwe cast. Aan de trailer van Baantjer het begin te zien, is dat in ieder geval gelukt! De bekende rechercheur De Cock wordt nu gespeeld door Waldemar Torenstra en het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig. De Cock wordt gestationeerd in het politiestation op de Amsterdamse Warmoestraat; in die tijd berucht door de omvangrijke criminaliteit. Samen met zijn nieuwe partner Montijn (Tygo Gernandt) zet Cee-Ooh-Cee-Kaa zijn tanden in een moordzaak die hen op het spoor brengt van een geplande aanslag tijdens de kroning van prinses Beatrix. Spannond!
    TRAILER

18 april: Vox Lux

Natalie Portman stelt nooit teleur. En ook in haar nieuwste film Vox Lux speelt de Oscarwinnares de sterren van de hemel. Ze vertolkt de rol van Celeste die met een optreden tijdens een herdenkingsdienst (na een verschrikkelijke school shooting) landelijke bekendheid krijgt. Met de hulp van haar creatieve zus Eleanor (Stacy Martin) en haar gedreven manager (Jude Law) groeit Celeste vervolgens uit tot een superster. Lees: verwende diva met een alcoholprobleem. Vox Lux is zeker niet je doorsnee ‘meisje-wordt-superster’-film. Het onconventionele en visueel sterke drama beslaat een periode van 15 jaar en toont naast een geweldige Portman ook belangrijke culturele revoluties van 1999 tot nu. Leuk feitje: de nummers in de film zijn geschreven door singer-songwriter Sia.
    TRAILER

24 april: Avengers: Endgame

Ik zat me toch een partij verbaasd in de bioscoopstoel toen ik tijdens Avengers: Infinity War zag hoe de helft van het superheldenteam tot zwart poeder verpulverde. Wtf? De oppermachtige schurk Thanos roeide met behulp van de zogenaamde infinity stones de helft van het universum uit, inclusief een groot deel van de Avengers. Het overgebleven deel voelt zich natuurlijk genoodzaakt om nog één keer in actie te komen. En dat doen ze nu gelukkig met de hulp van de nieuwste telg Captain Marvel. Dat belooft een spectaculaire finale te worden. Van maar liefst drie uur, dan dan weer wel. Bedenk dus goed wat je voor en tijdens dit bioscoopbezoek eet en drinkt.
    TRAILER

25 april: Dirty God

Sacha Polak (Hemel, Zurich) maakte tijdens de openingsavond van het International Film Festival Rotterdam grote indruk met haar eerste Engelstalige film Dirty God. In dit drama pakt de jonge Londense moeder Vicky haar leven weer op na een zoutzuuraanval van haar ex-vriendje. Dat resulteert in een krachtig portret van een vrouw die op zoek moet naar een nieuwe identiteit. Mét een hoop littekens… Polaks film draaide na de wereldpremière in Rotterdam trouwens ook op het Sundance Film Festival. Daarmee is Dirty God de eerste Nederlandse speelfilm die daar in een van de prestigieuze competities is vertoond. Respect! Vanaf 25 april kun je het drama zelf gaan zien.
    TRAILER

Regular noajohannes1  5a5ecce0a5

Aladdin: 'onze' Marwan Kenzari rockt als Jafar in deze verrassend leuke Disney-remake