Crazy Rich Asians: de megagrote hype komt naar Netflix

• Crazy Rich Asians
    • 8/10

Working class girl ontmoet de stinkend rijke schoonfamilie van haar boy in de baanbrekende hit Crazy Rich Asians. Heb je de romcom nog niet gezien of wil je opnieuw wegzwijmelen? Dat kan vanaf 21 mei gewoon op Netflix.

De romantische en revolutionaire comedy Crazy Rich Asians knalde op 16 augustus 2018 de bioscopen in en werd een megahit. De film is vanaf 21 mei te zien op Netflix en zal daar vast een van de trending titels worden. Check hier vier redenen waarom je deze vermakelijke romcom niet wil missen (óf wil overslaan).

1: Filmrevolutie
    Kun jij je een Hollywood blockbuster herinneren die uit een volledig Aziatisch-Amerikaanse cast bestaat? Stop maar met nadenken: die zijn er niet. Net als films waarin een Aziaat eens niet de stereotype (vaak sprakeloze) kung fu fighter, wiskundige, sushi-chef, geisha, topcrimineel of iemand met de naam ‘Mr. nog wat’ speelt. Een cliché Hollywood romcom van de grote filmstudio Warner Bros. met volledig Aziatische cast is dus een unicum. En heel fijn: de acteurs eens een keer doodnormale personages spelen. Of nou ja, doodnormaal… De meeste dudes en chicks in CRA zijn stinkend rijk, dragen de mooiste designerkleding, wonen in big ass paleizen en hebben jaloersmakend mooie figuren. Het blijft een romcom ;-)

2: Cinderella story 3.0
    Het verhaal is typisch zo eentje dat sentimentele romcomhartjes sneller doet kloppen en waar veel glazuur van afdruipt. De sympathieke New Yorkse lerares Rachel vliegt met haar knappe lover Nick naar Singapore om de bruiloft van zijn bestie bij te wonen. Heel spannend, want ze ontmoet daar voor het eerst haar schoonfamilie. En Rachel komt er pas tijdens de crazy luxe vlucht achter dat Nicks familie qua aanzien en geld gelijk staat aan royalty. Sterker nog, ze zouden ons koningshuis waarschijnlijk kunnen kopen. Uiteraard ziet een groot deel van de inlaws (én jaloerse ex én snobby vrienden) Rachel liever verdwijnen, maar ze laat zich niet uit het veld slaan. Lekker veel drama dus gemixt met prachtige sets, extravagante luxe en jaw dropping outfits. CRA is een lust voor het oog. Dacht je dat de vrijgezellenfeesten in The Hangover epic waren? Wacht maar…

3: Awkwafina!!!
    De cast doet het errug leuk. Constance Wu (Rachel) Henry Golding (Nick) zetten een geloofwaardig en cute koppel neer met hun fijne chemie. En ook Nicks moeder Eleanor Young wordt mooi gespeeld door topactrice Michelle Yeoh: deze schoonmama is een elegante tante die ondanks haar 'don't mess with me houding' toch moeilijk compleet te haten is. Maar de grootste smaakmaker is toch wel Awkwafina. Jeetje wat knalt deze succesvolle rapper/actrice toch weer lekker van het scherm! Net als in Ocean's 8 en The Farewell, weet je nog? Awkwafina speelt het oude studiegenootje van Rachel en is haar grote steun en toeverlaat in Singapore. In iedere scène waarin deze charmante meid haar opwachting maakt, steelt ze de show: die energie, die humor! Enne, er zijn maar weinig vrouwen die zo’n kort pittig kapsel kunnen rocken zoals Awkwafina dat doet.

4. Surprise surprise
    Zijn er ook minpuntjes? Ja. De aandacht voor de relatieperikelen van Henry’s nichtje Astrid komt niet echt lekker uit de verf. Een saai subplot dat in de gelijknamige bestseller waarschijnlijk beter tot z’n recht kwam. Zet je bovendien schrap voor een bulk aan romcomclichés (tenzij je daar kneiterlekker op gaat): drie keer raden bijvoorbeeld welke Madonna-hit gemonteerd is onder een makeover-scène... Het zal je ook niet verbazen dat CRA eindigt met een superhappy end. Maar de manier waarop regisseur Jon M. Chu (Step Up 2, Now You See Me 2) daarnaartoe werkt, bevat leuke verrassingen en rake emoties. Met de confrontatie tussen Rachel en haar schoonmoeder als hoogtepunt. En hoe ‘romcommy’ de film ook is; het raakt op sommige momenten diepere thema’s zonder de plank mis te slaan. Tel daar de mooie mix van Europese, Amerikaanse en Aziatische invloeden bij op et voilà: een smakelijke romantische feelgood om even bij weg te dromen.

• Crazy Rich Asians (2018)
    • Romantisch, Comedy
    • Duur: 2u