Een onenightstand met grote gevolgen

• Catastrophe
    • 8-/10

Een soort grappige educatievideo over waarom het zo belangrijk is om een condoom te gebruiken wanneer je een lekker hapje oppikt in de club.

Je bent vrijgezel. Niemand die jou de wet voor gaat schrijven. Als jij iedere avond op de bank in je met ketchupvlekken bekliederde trainingsbroek een pizza Hawaï naar binnen wilt schuiven terwijl je tot in den treure The Big Bang Theory re-runs kijkt, dan doe jij dat. In het weekend pas je bed uitkomen als de wereld buiten er al een halve dag op heeft zitten? Kan gewoon. En wanneer je libido bij elk passerend minirokje of welgevormde spijkerbroek in je oor fluistert dat het nu toch echt tijd wordt om weer eens wat stoom af te blazen, dan zet je je hoofd in de schmink of haal je de tondeuse door je hipsterbaard en sla je in de club gewoon een sappige verschijning aan de haak. Niks aan de hand. Althans… Dan moet je een maand later – na het plassen op een stickje – natuurlijk niet genoodzaakt zijn om die afgetrainde halfgod met glanzend kolenzwart haar te moeten bellen om te zeggen dat hij per ongeluk vader gaat worden. En laat dit nou net zijn wat Sharon en Rob overkomt in Channel 4’s nieuwe komedie Catastrophe.

One night stand gone wrong

De Amerikaan Rob is op zakenreis in Engeland en struikelt daar in een kroeg over de goedlachse Sharon. Na de ceremoniële drankjes is het tijd om de dierlijke instincten de overhand te laten nemen en al snel bungelen de onderbroeken aan de lampenkap van Rob’s hotelkamer. Ergens tussen al het vozen door is er nog wel tijd geweest om nummers uit te wisselen, want eenmaal terug op Amerikaanse bodem krijgt Rob Sharon aan de lijn. Zijn zwemmers zijn daadkrachtig op hun doel af gezwommen en het is raak. Dat is me ook wat. En nu? Nou, wat dacht je van de serie kijken om te zien hoe het allemaal afloopt?

Subtiele humor
    Je zult je dijen niet diep paars slaan van het lachen, maar Catastrophe is zéker goed voor een ingehouden knor of grinnik op z’n tijd. Vooral de chemie tussen Rob en Sharon is meer dan eens reden tot glimlachen. Als je de subtiele humor in series als Girls, Hello Ladies en You’re The Worst op prijs kunt stellen, dan lust je deze ook. De series van Channel 4 zijn sowieso prima voor de wegkijk. Utopia, Top Boy en Peep Show allemaal de moeite van het kijken waard.

• Channel 4 (2015)
    • Grinniken om een onenightstand die volledig uit de klauw loopt
    • 25 minuten per aflevering