Bulletproof: vanaf nu te zien op NPO Start

• Bulletproof

Zin in een spannende politieserie die doet denken aan de buddy cop-films uit de jaren '80 en '90? Bulletproof staat vanaf nu op NPO Start, dus waar wacht je nog op?! Bingen met die handel!

Bulletproof is een ode aan een filmgenre dat in de jaren ’80 en ’90 mateloos populair was, de buddy cop-film. In blockbusters als 48 Hours, Lethal Weapon en Rush Hour lieten twee kibbelende politievrienden vaak een spoor van vernieling achter in de klopjacht op één of andere Russische bad guy. Meestal resulteerde dit in een rood aangelopen hoofdcommissaris die met kloppende aders in z’n nek om hun badge schreeuwde. Allemaal met een knipoog natuurlijk, want de buddy cop-film zat over het algemeen niet verlegen om een flinke portie flauwe humor.

Één van de bekendste films in het genre is zonder enige twijfel Bad Boys. Playboy Mike Lowrey, gespeeld door Will Smith, en familieman Marcus Burnett, gespeeld door Martin Lawrence, die samen achter een vrachtlading gestolen heroïne aan gaan. Wat begint als een routinematig onderzoek, ontaardt uiteindelijk in een clusterbom aan ontploffingen, achtervolgingen en worstelende kerels. Prima materiaal voor een serie, moeten ze bij het Britse Sky1 gedacht hebben, want Bulletproof vertoont wel heel erg veel overeenkomsten met deze 90’s classic. Welke overeenkomsten dat precies zijn, check je vanaf nu op NPO Start Plus, want daar is het hele eerste seizoen van Bulletproof nu kijkbaar! Hoe leuk is dat?!

Bad Boys light
    Mike Lowrey heet in Bulletproof Aaron Bishop en Marcus Burnett luistert naar de naam Ronnie Pike. Ronnie, de zoon van een gedecoreerd politieofficier, is een echte familieman, terwijl Bishop het liefst iedere avond een vers paar billen in zijn hand heeft. In tegenstelling tot Pike heeft Bishop ook niet de meest gemakkelijke jeugd gehad. Hij groeide op met een weeshuistienrittenkaart en zag meer van de straat dan hem lief was. Ondanks hun verschillende achtergrond zijn de twee twee handen op één buik en moet iedere crimineel in Londen zich ernstige zorgen maken wanneer Pike en Bishop de achtervolging inzetten. Wanneer Pike begint te twijfelen aan zijn toekomst bij the force, schieten er onverwachts toch wat barsten in de onverwoestbaar lijkende bromance. Als dat maar goed gaat!

Het eerste seizoen Bulletproof kijk je nu op NPO Start Plus. Ben jij nogal verslavingsgevoelig en heb je daarom voorzichtige dosering nodig? Later dit jaar is de serie ook te zien bij BNNVARA op NPO3.

Grenslanders: nieuw Nederlands drama vanaf 25 augustus op NPO3

• Grenslanders

Vis A Vis: de Spaanse Orange Is The New Black?