Breaking Bad: The Movie

• Breaking Bad

Dat iemand dus even zijn sociale leven on hold heeft gezet om voor ons vijf seizoenen Breaking Bad tot 'n film van twee uur te knippen. Vet!

Sommige mensen nemen voor hun plezier een gevulde pickinckmand mee naar de landingsbaan om daar lekker een middagje kentekenplaten van Boeing 747's in een beduimeld kladblokje te kliederen; sommige mensen hebben blijkbaar een intense hekel aan hun familie en breien daarom als een bezetene lelijke kriebeltruien voor verjaardagen, jubilea en bar mitswa's en sommige mensen hebben het thuis zo zwaar, dat ze urenlang apathisch staren naar een dopper verkiezen boven een middagje meubelboulevard met de moeder van hun kinderen. Hobby's maken meer kapot dan je lief is. Is gewoon zo. Toch zijn er ook hobbyisten waar we allemaal wat aan hebben. Gasten die moederziel alleen op zolder vijf seizoenen Breaking Bad tot een overzichtelijke film van twee uur zitten te knippen bijvoorbeeld. Waren alle hobby's maar zo'n waardevolle bijdrage voor de maatschappij!

Dit stukje nijverheid is dé oplossing voor mensen die op feestjes wel willen meepraten over misschien wel de beste serie ooit, maar die niet voldoende zitvlees hebben om alle vijf de seizoenen door te buffelen. Amateurs. Tuurlijk doet deze samenvatting in no way, shape or form recht aan het monument dat Vince Gilligan ons een aantal jaar geleden voorschotelde, maar het is wel een prima excuus om je weer even onder te dompelen in het krankzinnige leven van de crackconnaisseurs Heisenberg & Pinkman.

Disclaimer: Check ' while you can, want het is altijd maar weer de vraag hoe lang dit soort dingen online blijven staan.

• 8/10

• 7½/10