Below The Surface: seizoen 2 vanaf 12 oktober op NPO3

• Gidseltagningen A.K.A. Below The Surface

Vanaf zaterdag 12 oktober zie je op NPO3 iedere week een dubbele aflevering van het tweede seizoen van Below The Surface. Een Deens gijzelingsdrama wat je het beste kijkt met een koud drankje en een hele grote bak paprika chips.

Belgen maken friet, Duitsers maken auto's en in Denemarken maken ze series. En lego, maar daar gaat het nu even niet over. Het is geen verrassing meer dat onze noorderburen wel weten hoe ze een lekkere duistere thriller in elkaar moeten zetten. Ze deden het met The Bridge, ze deden het met The Killing en ze doen het met Below The Surface. In tegenstelling tot haar voorgangers is Below The Surface misschien wat platter vermaak - het is eigenlijk gewoon een soort Deense Speed, alleen dan zonder Keanu Reeves - maar dat mag de pret niet drukken. Als je een makkelijk verteerbare binger vol met actie zoekt, dan is dit de serie voor jou. En het mooiste is dat je seizoen één niet eens gezien hoeft te hebben om aan seizoen twee te kunnen beginnen! Hoe lekker is dat?!

Philip heeft na de gijzeling in de metro van Kopenhagen een tijdje vrijaf genomen om zijn PTSS - opgelopen tijdens een militaire missie in het Midden-Oosten - met wat professionele hulp de kop in te drukken. Smart move, Philip. Hij heeft nog maar net de staat van pure ontspanning bereikt of de volgende uitdaging staat alweer voor de deur. Letterlijk. June al-Baqee - een oude kennis en vrijheidsstrijdster die in Syrië tegen IS vocht - heeft zijn hulp nodig. Philip heeft dan wel een kleine pauze ingelast met betrekking tot zijn nieuwe werk bij een Deense antiterreureenheid, hij is niet te beroerd om aan June's verzoek tegemoet te komen. Misschien niet de slimste beslissing, want voordat hij het weet zit hij weer tot aan z'n nek in de ellende.

Nieuwe afleveringen Below The Surface zie je vanaf 12 oktober, iedere zaterdag bij de KRONCRV op NPO3. Ben jij het ongeduldige type, dan kun je ook terecht bij NPO Start Plus. Daar staat het hele tweede seizoen al voor je klaar. Lekker bingen met je donderrrr!

Harkum: heerlijk absurdisme vanaf zondag 20 oktober op NPO3

• Harkum

20 must see miniseries.