Begin Again: singer songwriter feelgood in zomers New York

• Begin Again

Een overheerlijke ode aan muziek, New York en nieuwe kansen! En nee: het is geen musical. Wél een ultieme feeldgood met een topcast bestaande uit onder andere Adam Levine, Keira Knightley, Mark Ruffalo en James Corden. Dit weekend te zien op NPO 3.

In deze Oscar-genomineerde film van regisseur John Carney verhuist de Britse singer-songwriter Gretta (Keira Knightley) met haar vriend Dave (Adam Levine) naar Manhattan voor zijn muziekcarrière. Maar deze guy blijkt niet opgewassen tegen de sexy verleidingen van de fame en dus staat Gretta er al snel alleen voor. Gelukkig kan ze crashen bij haar bestie Steve (James Corden). En op haar eerste avond als gedumpte single ontmoet ze de net ontslagen muziekproducent Dan (een heerlijk cynische Mark Ruffalo). Als hij Greta hoort zingen in de singersongwriterbar waar hij z’n verdriet wegdrinkt, raakt hij zó geïnspireerd dat hij de talentvolle Britse een uniek voorstel doet: samen een album opnemen op de straten van New York.

begin again

Zien, genieten, Spotifyen en een ticket NY boeken

Die samenwerking leidt tot een warm, komisch en ontroerend portret van twee eenzame zielen die nieuw geluk vinden. Het is een ultieme feelgood die gelukkig nergens te cheesy of zoetsappig wordt. Je kunt hem dus gerust kijken met je hubby, vriend of date, maar ook gewoon met je bff's, ouders... zelfs je opa. Begin Again is een film over loslaten en nieuwe kansen, tegen de achtergrond van een schit-te-rend New York, met een geweldige cast en vol heerlijke nummers die je for sure op een Spotify playlist gaat droppen. Adam Levine’s ‘Lost Stars’ aan het einde van de film is een juweeltje, maar net zo heerlijk zijn de tunes van Stevie Wonder en Dooley Wilson. En alvast één kleine spoiler: de chemie tussen hoofdrolspelers Keira en Mark is geweldig, maar er wordt geen clichématige tongzoen uitgewisseld. Lekker verfrissend.

Begin Again zie je zondag 2 juni om 00.40 op NPO 3

• 7½/10

• 8/10