• Regular giels talentenjacht
      Giels Talentenjacht
    • Regular kvw
      Keuringsdienst van Waarde

LIFE draait vanaf deze week in de bioscoop en is de nieuwste telg in de Sci-Fi Horrorfamilie. Deze 5 films gingen hem voor:

ALIENalien

De tafelscène uit de afbeelding hierboven is een kanshebber voor Beste Jump-Scare Ooit! Ridley Scott’s grote doorbraak zette het Sci-fi-Horrorgenre voorgoed op de kaart en veranderde na het vrolijke Star Wars de ruimte weer in een onaangename, griezelige, eenzame plek. Als bonus werd er ook nog een iconisch filmmonster bedacht dat hierna nooit meer overtroffen zou worden. Geen wonder dat Sir Ridley onlangs heeft aangekondigd na Alien: Covenant nog een stuk of drie Alien-films te willen gaan maken!

THE THINGthing

"You've got to be fuckin' kidding..."  In 1982 was deze film van horrormaestro John Carpenter een door de critici verguisde megaflop. Anno nu ontbreekt deze film zelden in een lijstje van de beste sciencefiction- en/of horrorfilms aller tijden. Een bloedspannend, doodeng, zenuwslopend, gruwelijk, ranzig, spectaculair, verrassend, briljant gespeeld meesterwerk met geweldige special effects die de remake in 2011 niet wist te overtreffen.

ALIENsaliens

De misschien wel beste sequel aller tijden maken, laat dat maar aan James Cameron over. Zijn recept? Meer Aliens, grotere Aliens en een garnizoen compleet opgefokte mariniers om afgeslacht te worden... Soms is het zo simpel. Daarnaast werd zijn versie van Ellen Ripley (Sigourney Weaver) een bikkelharde powervrouw met een ijzersterk moederinstinct en zonder twijfel de allertofste actieheldin aller tijden. "Get away from her you BITCH!"

EVENT HORIZONevent

Deze film komt niet in de buurt van de drie hierboven, maar heeft toch iets dat je moeilijk van je af kunt schudden: namelijk een hele beklemmende, akelige sfeer. Een film over een ruimteschip dat via een wormhole een reis door de hel heeft gemaakt en de groep wetenschappers die het schip komen onderzoeken de meest verschrikkelijke visioenen geeft. Het is echt B-horror-scifi-pulp, maar wel hele effectieve B-horror-scifi-pulp. Met stip de beste film van Paul W.S Anderson (Mortal Kombat, Resident Evil)

SUNSHINE

Danny Boyle maakte deze spannende, intrigerende sci-fi film die jammer genoeg tegen het einde een beetje in een slasherfilm veranderd. Het idee is geniaal: een ruimteschip wordt erop uit gestuurd om de uitdovende zon opnieuw aan te steken en zo de wereld van de ondergang te redden, de ruimtereis eist echter wel een psychische tol van de crew. En dan is er ook nog allerlei narigheid gebeurd op het eerste schip dat gestuurd is... De film is een lust voor het oog en de soundtrack is een absoluut meesterwerk, luister maar:

(geschreven door Jasper)

Regular avatar
    Movie Idiots dank je aan Jasper en Iman
    @movie_idiots

De Movie Idiots a.k.a. Jasper en Iman zijn goede vrienden & diehard filmnerds. Ze hebben dezelfde filmopleiding voltooid. Jarenlang gewerkt bij dezelfde bioscoop. Korte films gemaakt en nu maken ze reviews. 100% eerlijk, ongezouten, lekker enthousiast en met een flinke lading bullshit.

Babydriver nporecensie widescreen 1498833316

Mozart in a Go-Kart!

• Baby Driver